Szállítmányozás 2024 konferencia

Okos-autópálya épül Zalaegerszegnél

A Zalaegerszeget az M7-es sztrádával összekötő R–76-os gyorsút lehet az első hazánkban, amelyet a vezető nélküli járművek teszteléséhez készítenek fel.

Nemcsak a Zalaegerszeg mellett létesítendő tesztpályán alakítanak ki olyan környezetet, amely alkalmas arra, hogy vezető nélküli autókat tehessenek próbára a fejlesztők, hanem a zalai megyeszékhely területén, illetve a környező közutakon is kialakítanak tesztútvonalakat.

A leendő R–76-os út nyomvonaláról a közelmúltban döntött a kormány. Ez az első hazai 2×2 sávos út, amelynek tervezésekor már figyelembe veszik a vezető nélküli járművek szükségleteit. Az R–76-os utat úgy építik meg, hogy mobil elválasztóeszközökkel ideiglenesen elkülöníthessék a tesztjárműveket a közúti forgalomtól. Erre szükség is van, hiszen nem csupán egy-egy önvezető gépkocsi használhatja a tesztsávot, hanem például teherautó-konvojok, esetleg nagy sebességgel haladva. Az új nyomvonal elhalad a sármelléki repülőtér mellett, valamint egy külön ág köti be a gyorsútba Keszthelyt és Hévízt.

Hamarosan megkezdi a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az új nyomvonalra az engedélyes és kiviteli tervek elkészítését, majd következhet a kivitelező kiválasztása. Ha minden határidőre lezárul, akkor idén ősszel sor kerülhet az alapkőletételre, és elkezdődhet a 165 milliárdosra becsült út építése. A kivitelezés időigénye nagyjából két év. Az új szakasznak köszönhetően a megyeszékhely és az autópálya között 32 kilométerre csökken a távolság, így két óránál rövidebb idő alatt lehet majd megtenni a Zalaegerszeg és Budapest közötti utat.

magyaridok.hu