Az új közúti híd megépítése után a teherforgalom az M1 autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés. Az új híd és a hozzá csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható.
A Komáromi új Duna-híd kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás lezajlott és eredményes volt, jogorvoslati kérelmet eddig nem nyújtottak be. A nyertes ajánlattevő a H-M DUNAHÍD Konzorcium (tagjai: Hídépítő Zrt., Mészáros és Mászáros Kft.) A kivitelezés nettó összege: 91,199 millió EUR.
A 600 m hosszú hídon 2X1 sávos főút vezet majd át, valamint kerékpárutat és gyalogos járdát is kialakítanak, a belterület közelsége miatt közvilágítást, az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak. A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren található. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 m.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban valósul meg, uniós, szlovák és hazai forrás felhasználásával.
A kétoldali útcsatlakozás két külön beruházásban valósul meg, a Magyarországon tervezett út az 131 sz. főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozna majd. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút, a másik a Koppány vezér út felett. Ennek kiviteli közbeszerzési eljárása folyamatban van, sikeres eljárás esetén, eredményhirdetés júniusban várható.