A Ford összesen 128.400 járművet értékesített júniusban, 1 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos időszakában, de az idei első féléves eladások még így is 3,7 százalékkal múlják felül a 2016-os eredményt a márka 20 legnagyobb európai piacán.
Különösen eredményesnek nevezhető a Ford SUV-értékesítése, ami 29 százalékkal, összesen 122.800 darabra nőtt az Euro 20 piacokon 2017 első félévében, és a júniusi eredmény is közel 21 százalékkal, 22.500 darabra gyarapodott.
„A június erős hónapnak bizonyult az SUV-kategóriában – különösen a Kuga esetében –, akárcsak a haszongépjárműveknél,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
A Ford júniusi haszongépjármű-értékesítése 13,1 százalékkal nőtt az Euro 20 piacokon, így a Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája. A Ford 9 százalékkal több haszongépjárművet értékesített az idei első félévben, mint 2016 azonos időszakában – olvasható a Ford sajtóközleményében.
Az első félévben a Ford sikeresen növelte piaci részesedését öt legnagyobb európai piacán: Nagy-Britanniában 14,2 százalékkal, Németországban 7,7 százalékkal, Olaszországban 7,3 százalékkal, Spanyolországban 6,3 százalékkal, Franciaországban pedig 4,7 százalékkal. Magyarországon pedig a Ford közel 8000 darabos eredményével, 12.22 százalékos első féléves részesedéssel ismét megszerezte a piaci elsőséget.
„Magyarországon a Ford sikerhez kiemelkedően járult hozzá a kifutó Fiesta, valamint a látványosan növekvő SUV szegmensben versenyző 3 Ford modell, a Kuga, az EcoSport és az Edge népszerűsége.” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője. „A kishaszongépjármű piacon tapasztalható 12.4 százalékos csökkenés ellenére a Ford haszongépjárművei iránti töretlen a kereslet, melynek eredményeként a Ford az első félévben 2155 darabbal 24.3 százalékos részesedéssel zártunk az élen” – tette hozzá a szakember.