Jelentős mérföldkő a hazai gépjárműpiac és a közúti fuvarozói ágazat történelmében egyaránt, hogy a Duvenbeck Logisztikai Kft. január elején Magyarországon elsőként állított forgalomba cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő nyerges vontatókat.
Január 8-án Norbert Joichl, a Duvenbeck vállalatcsoport kelet-európai részlegének elnök-vezérigazgatója az IVECO magyarországi vezérképviselete, a Danube Truck Magyarország Kft. telephelyén ünnepélyes keretek között vette át a négy új IVECO STRALIS NP 460 LNG nyerges vontató jelképes kulcsát Zákány Zoltántól, a Danube Truck Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától. Ezek az első LNG-üzemű tehergépkocsik a magyar piacon.
Ez a magyarországi hosszú távú fuvarozási ágazat életében történelmi jelentőségű pillanat akkor jött el, amikor világszerte egyre nagyobb az igény a zöldebb szolgáltatások iránt, az IVECO korszerű földgáz-technológiája pedig érett alternatívát kínál a dízelhajtásra, valamint fenntartható megoldást nyújt a bolygónknak és az üzleti vállalkozásoknak.
Az átadáson a világméretű energiaszolgáltató, a Shell képviselője is részt vett. A Shell Európa leggyorsabban fejlődő LNG-töltőhálózatával úttörőnek számít az LNG területén, ami annak köszönhető, hogy a vállalat elkötelezte magát a földgáz tehergépkocsik üzemanyagaként való alkalmazásának elterjesztése iránt. „Innovation in motion, magyarul: mozgásban az innováció – ez vállalatunk szlogenje, amelyhez híven mindig törekszünk a legkorszerűbb és legvonzóbb technológiákat kipróbálni. Az LNG-hajtás nemcsak környezetvédelmi szempontból ígéretes, hanem hosszú távon gazdaságos megoldást is jelent. Két-két hétig teszteltük több gyártó LNG-üzemű vontatóját, és végül az IVECO STRALIS mellett döntöttünk, amellyel igen kedvező tapasztalatokat szereztünk” – kezdte Norbert Joichl.
„Most először állítunk be IVECO márkájú járműveket a 140 tehergépkocsit számláló magyarországi flottánkba, és a teljes Duvenbeck cégcsoporton belül is ez az első alkalom, hogy LNG-üzemű vontatókat szerzünk be. Ez a négy meg a kivitelű vontató ponyvás félpótkocsikkal Ausztria és Hollandia, illetve Belgium között szállít majd autóipari alkatrészeket Németországon keresztül, 12 és 18 tonna közötti rakománytömeggel. A kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett jelentős gazdasági előnyt nyújt, hogy Németországban mostantól két évig nem kell úthasználati díjat fizetni az LNG-üzemű járművek után. Ez önmagában kilométerenként körülbelül húsz eurócent megtakarítását jelenti, ami az üzemeltetési költségek mintegy húsz százaléka.
Amennyiben Magyarországon is megnyílnak majd LNG-töltőállomások, úgy innen induló, illetve ide érkező fuvarfeladatokra is beállítjuk majd a gázüzemű járműveinket” – tette hozzá az elnök-vezérigazgató. „A négy STRALIS vontatót a meg a modellekhez elérhető legnagyobb LNG-tartályokkal rendeltük meg, amelyek kapacitása kétszer 440 liter, és így a hatótávolság körülbelül 1100 kilométer. Gépkocsivezetőink kényelme érdekében a legtágasabb, magastetős fülkével, komfortüléssel, álló helyzeti légkondicionálóval és számos vezetéstámogató rendszerrel szereztük be ezeket a járműveket, amelyek csendes, kifinomult járású gázmotorjukkal is hozzájárulnak a kellemes munkakörülmények megteremtéséhez. A vontatókat öt évig tervezzük üzemeltetni, majd a Danube Truck Magyarország Kft. visszavásárolja ezeket. Az IVECO márkaszervizei Európa-szerte felkészültek a gázüzemű tehergépkocsik kiszolgálására, így ez sem jelent problémát” – magyarázta Norbert Joichl.
„Örömmel üdvözöljük a Duvenbeck Logisztikai Kft. igen úttörő és innovatív beszerzési döntését, amelyet egyébként már akkor meghoztak, amikor még nem is volt biztos az LNG-üzemű tehergépkocsik németországi útdíjkedvezménye. Ugyanis az IVECO vállalatnak 1991 óta víziója, hogy az LNG-technológia egyszer majd kiválthatja a dízelt.
Európában egyre több flottában egyre nagyobb számban jelennek meg LNG üzemű IVECO STRALIS tehergépkocsik, és ezennel Magyarországon is megkezdte térhódítását ez a technológia” – nyilatkozott Zákány Zoltán, a Danube Truck Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az átadás kapcsán.