Szállítmányozás 2024 konferencia

Drasztikusan leegyszerűsíti a fuvarozók útdíj elszámolását az UTA One

Drasztikusan leegyszerűsíti a fuvarozók útdíj elszámolását az UTA One

A kamionos és buszos vállalkozásoknak eddig minden országban más és más berendezést kellett felszerelniük járműveikre az útdíj elszámolásához, ami felesleges adminisztrációs terhet jelentett. Az új, digitális technológiával működő fedélzeti egység megfelel az Európai Elektronikus Útdíjfizetési Rendszer (EETS) irányelvnek, amelynek célja egy Európa minden országában egységesen használható rendszer kialakítása. Az UTA One ezzel nyugdíjba küldi azt a több millió útdíjfizetési eszközt, amelyeket a fuvarozók jelenleg is használnak a kontinensen a gépjárműveik szélvédőin.

 

Ahány ország, annyi fedélzeti egység
Az európai teher- és személyszállító vállalkozásoknak az útjuk során – eddig jellemzően – az érintett minden országra külön-külön úgynevezett fedélzeti egységet kellett járművükbe helyezni ahhoz, hogy az egyes országokban megtett útszakaszok használatának díját rendezni tudják. Ez nemcsak jelentős adminisztrációval járt, de a díjköteles útszakaszok rendszeres bővítése miatt a fedélzeti egységek szoftvereit is rendszeresen frissíteni vagy cserélni kellett. Ennek elmulasztása pedig jelentős összegű bírságot vont maga után.

UTA One: csak egy maradhat!
Az UTA üzemanyag és útdíjkártya szolgáltató Európában elsőként vezet be olyan digitális útdíjfizetési megoldást, amellyel feleslegessé válik, hogy a tehergépjárművökön minden országra külön-külön fedélzeti egységet kelljen használni az útdíj elszámolásához.

Az UTA One elnevezésű fedélzeti egység már elérhető a magyar fuvarozók számára is. Az UTA One-nal ez év áprilistól a fuvarozó vállalkozók már utólag, egy számlán fizethetik az Ausztriában, Lengyelországban (A4) Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában keletkező útdíjakat. A rendszer már 8 európai országban, mintegy 38.300 km-es díjköteles útszakaszon használható, az UTA One-nal lefedett országok köre pedig előreláthatólag 2018 végétől Németországgal és Skandináviával, a jövő évben pedig további európai országokkal bővül.