A Waberer’s cégcsoport a digitalizált megoldások felé törekszik: a bevezetendő MESH használatával nyomon követhető fuvarokat kínálnak a munkatársaik, az alvállalkozóik és a megbízóik számára is. A házon belül fejlesztett, megbízható, felhasználóbarát, ingyenes és zárt platform a nyílt börzékkel ellentétben biztonságosabb környezetet és árubiztonságot nyújt. Segítségével az értékesítési statisztikák monitorozhatók, ezáltal erősítik Európa mellett a társaság baltikumi terjeszkedését is. A Digitalizáció 2023 konferencián Zámbó Nikolett, a Waberer’s International szállítmányozási igazgatója mutatta be a MESH-t, a Waberer’s saját fuvarbörzéjét.
A Waberer’s International mostanra nemcsak a cégcsoport életében, de az európai piacon is felrakta magát a térképre szállítmányozóként: jelenleg 4 országban 120 fővel és több mint 3 ezer minősített alvállalkozóval működik ez az üzletáguk, évente több mint 110 ezer fuvarfeladatot teljesítve.
A cégcsoport erőforrásait kihasználva és az alvállalkozói kapacitásokkal szorosan együttműködve a fuvarfeladatok széles körét fedik le: vállalják teljes- és részrakományos, gyűjtő- és expressz, hűtött és temperált szállítmányok (friss és fagyasztott termékek, gyógyszerek), veszélyes áruk, gépjárművek és túlméretes áruk szállítását.
Alvállalkozó partnereiknek több olyan kedvező konstrukciót állítottak össze, amelyek segítségével a közös munkát össze tudják fűzni. Ide tartoznak többek között kedvezményes fizetési konstrukciók, az állandó foglalkoztatás, az eszközbérlés, mentési szolgáltatás a nap 24 órájában, valamint kedvezményes áron az alábbiak: kamionmosó és gumis szolgáltatás, alkatrész- és használtkamion-vásárlási lehetőség, vontató- és pótkocsi-szervizelés és -karbantartás a budapesti és mosonmagyaróvári telephelyükön, valamint komp- és alagútátkelési lehetőségek.
Az egy évvel ezelőtt indított fejlesztési projekt, a jelenleg tesztelési fázisban lévő MESH saját fuvarbörze a bevezetőben említettek mellett számos egyéb előnyt kínál majd. Ilyen például az automatikus állapotfrissítés (mondjuk a számlákkal kapcsolatban), így nem feltétlenül szükséges minden esetben személyesen felvenni a kapcsolatot, ami természetesen gyorsítja és hatékonyabbá teszi a mindennapi munkát.
Ami az informatikai hátteret illeti, a fejlesztést a Waberer’s International Nyrt. belső IT-csapata végezte, ez garantálja a későbbiekben is a rugalmasságot és a változásokra adott gyors reakcióidőt. Az interfész korszerű, felhőalapú szolgáltatásokon keresztül köti össze az alvállalkozót a vállalat TMS rendszerével és az SAP vállalatirányítás alapadatai-val. A webalkalmazás Microsoft technológiákat felhasználva készült, és azok szerint üzemel, ami stabilitást garantál a börze számára: a terhelés függvényében nem fog lassulni vagy leállni a program. Ezt folyamatosan tesztelik is.
A házon belüli fejlesztés magában hor-dozza azt a lehetőséget is, hogy rugalmas és személyre szabható lesz, választható szolgáltatási csomagokkal fejlődési lehetőséget kínálva az alvállalkozóknak. Egy ilyen jellegű fejlesztés során ugyanis kiemelt szempont, hogy nemcsak a saját alkalmazottak, hanem az alvállalkozók visszajelzései is teret nyerjenek. Éppen ezért a mostani tesztekbe június végétől bevonnak olyan, korábban már regisztrált partnereket, akik szeretnék használni a platformot a jövőben. Újonnan regisztrált alvállalkozók beengedését az őszi időszakra tervezik. – Igyekszünk mindenkit behálózni – zárta előadását Zámbó Nikolett.