Szállítmányozás 2024 konferencia

A Deutsche Post DHL és Ford közös projektje: elektromos hajtású áruszállító

A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford ma Kölnben bemutatták közös gyártásban készülő elektromos kézbesítő haszongépjárművük (más néven az e-van) első példányát.

A StreetScooter WORK XL nevű jármű alapját a Ford Transit szolgáltatja, amelybe elektromos hajtásláncot telepítenek; az autó speciális felépítményt kap, amely megfelel a Deutsche Post DHL szabványainak.

2017-ben mintegy 150 előszériás e-van készül majd Németországban, az Aachenben működő StreetScooter gyárban. A Deutsche Post DHL a németországi városi kézbesítéseknél használja ezeket a járműveket. A Deutsche Post DHL, a StreetScooter és a Ford tervei szerint 2018 végéig 2500 elektromos haszongépjárművet gyártanak le. A StreetScooter már meglévő modelljeihez (a WORK és a WORK L változatokhoz hasonlóan) a WORK XL is arra készül, hogy külső felek is megvásárolhassák.

Minden egyes WORK XL öt tonnányi CO₂-kibocsátást és 1900 liter gázolajat takarít meg egyetlen év leforgása alatt. A tervezett 2500 járművel számolva a megtakarítás teljes mennyisége 12.500 tonna CO₂ és 4,75 millió liter üzemanyag lesz évente.

Jürgen Gerdes, a Deutsche Post DHL Csoport postai, e-commerce és kézbesítési feladatokért felelős igazgatótanácsi tagja így vélekedett az autók szolgálatba állításáról: „Az új StreetScooter WORK XL jelentős mértékben bővíti e-flottánkat a haszongépjármű-szegmensben. Tökéletes jármű ez a kiscsomag-kiszállításhoz a nagyvárosi környezetben és a kertvárosokban, és lehetővé teszi számunkra, hogy környezettudatos és csendes megoldással szolgáljuk ki a csomagszállítás iránti egyre nagyobb igényt. Ezzel a lépésünkkel azt is kihangsúlyozzuk, hogy piacvezetővé kívánunk válni a zöld logisztika területén.”

Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke hozzátette: „Rendkívül büszkék vagyunk erre a nagyívű projektre, akárcsak a Deutsche Post DHL Csoporttal és a StreetScooter vállalattal kialakított értékes együttműködésre. Ez a közös projekt jelenleg Európa legnagyobb volumenű kezdeményezése az emissziómentesen működő, közepes méretű haszongépjárművek gyártására, aminek nagyon itt volt már az ideje. A buszok, az autók és persze az áruszállítók mind fontos szerepet játszanak mindennapi életünkben, ezért megoldást kell keresnünk arra, hogy tisztábbá változtassuk őket. Ez a projekt nagy lépést jelent ebbe az irányba.”

A WORK XL 20 köbméteres rakterében több mint 200 küldemény fér el. Az e-van moduláris akkumulátor-rendszerének teljesítménye 30 és 90 kWh között változhat, s ennek megfelelően az autó hatósugara 80-200 km lehet.

A WORK XL nemcsak méretében és hatósugarában különbözik testvéreitől, a 4 köbméteres rakterű WORK modelltől és a 8 köbméteres WORK L kiviteltől, hanem felépítménye is más. A WORK XL polcokkal berendezett rakodótere a vezetőfülke felől is megközelíthető, a berakodást pedig hátsó ajtó és a járda felőli tolóajtó könnyíti meg. Az elektromos rendszer töltési kapacitása akár 22 kWh is lehet, és a feltöltés átlagosan három órát vesz igénybe.

Az új WORK XL modell mellett jelenleg több mint 3000 darab StreetScooter WORK és WORK L elektromos hajtású haszongépjármű, valamint mintegy 10.500 elektromos kerékpár áll a Deutsche Post DHL szolgálatában, így a csoport üzemelteti Németország legnagyobb e-flottáját.