A rendkívül sikeres első negyedév után hazánkban a Ford továbbra is magasan vezet a haszongépjármű szegmensben, mely a haszonjármű modellek legendás megbízhatóságán túl, a DEKRA által ismét elismert alacsony üzemeltetési költségeknek is köszönhető. Idei év első három hónapjában a a kishaszongépjármű értékesítésben összpiaci szinten egy közel 10 százalékos visszaesés tapasztalható; a Ford kishaszonjárművei iránti töretlen érdeklődés biztosította, hogy a Ford piac visszaesését jelentősen kiküszöbölve megőrizze piacvezető pozícióját.
A 2012-ben meghirdetett Big Bang névre keresztelt haszongépjármű stratégia keretében a Ford idén ismét jelentős mérföldkőhöz érkezett. A reformációs folyamat során teljesen megújult, és kibővült a Ford haszongépjármű palettája. A teljes megújult haszonjármű palettát a Ford Magyarország nemrégiben mutatta be a sajtó képviselőinek.
„A Big Bang stratégia részeként elkülönítettük (Tourneo) és teherszállító (Transit) modellcsaládot, bevezettük a legkisebb, személyautó alapokra épülő Courier modellcsaládot, és teljesen megújítottuk a Connect modelleket” – nyilatkozta Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. A program keretében a Ford szétválasztotta a 1 tonnás és 2 tonnás Transit családot, így alakult ki a Custom (V362) modellcsalád és a maradt meg a klasszikus Transit elnevezést a 2 tonnás (V363) modellcsaládnak, melynek első darabja 1965. augusztus 9-én gördült le a Ford gyár szalagjáról.
„A Ford valaha volt legsikeresebb haszonjármű modelljéből több millió darab fut jelenleg is a világ útjain, a Transit Európa legnépszerűbb haszonjárműve, mely sikerét a megbízhatóságon kívül annak is köszönheti, hogy a 469 féle különböző alváz, felépítmény, motor, váltó, felszereltség kombinációból minden ügyfelünk megtalálja az igényeinek legjobban megfelelő változatot” – mondat el Papp – „Természetesen ebben a haszonjármű kategóriában kiemelt jelentősége van a használat során jelentkező költségeknek is, és büszkén jelenthetjük ki, hogy a DEKRA 2017-es tanúsítványa alapján a Ford haszongépjárművei a legkisebbtől a legnagyobb ismét kategóriáig első helyen végeztek az 1 kilométerre vetített üzemeltetési költségek terén. Ehhez járul még hozzá, hogy 2017-re valamennyi motorunk EURO6-os normatíva szerinti kibocsátással rendelkezik.”
Ezen újítások, és fejlesztése eredményeként a 2012-ben még a haszongépjármű piac 7. helyén lévő Ford (8,5 % piacrésszel) 2015-re az első helyre lépett. 2016-ban pedig már 13,2 százalékos piacrészesedéssel őrizte meg vezető szerepét.
Magyarországon 2006 óta (2011 kivételével) a Ford folyamatosan piacvezető, 2017-ben pedig rekord piaci részesedést ért el, 27,3 százalékkal.