A Nemzeti Infrastruktúra Zrt beruházásban elkészült Csorna elkerülő út I. szakasza már 2015 ősze óta használatban van. Az első ütem átadásával az észak-déli átmenő forgalomtól mentesült a település. A második, záró ütem befejezésével már a Győr-Sopron irányú forgalom is elkerüli Csornát és Farádot is. A fejlesztés további eredménye, hogy biztonságosabban és gyorsabban lehet Budapestről eljutni Sopron városába.
A Csorna elkerülő II. ütemében 4,45 km hosszú, 2×2 forgalmi sávos új nyomvonalú elkerülő autóút valósult meg. A projekt keretében további 1,6 km hosszú 2×1 sávos út épült, mely biztosítja az összeköttetést a 85. sz. főútra is. A két út találkozásánál Jobaháza és Farád között különszintű csomópont létesült. Az új elkerülő szakasz külön szinten keresztezi a 86. sz. főutat, a Szombathely – Hegyeshalom és Győr – Sopron vasútvonalakat is. A beruházás során 1,2 km kerékpárút épült a Farád és Jobaháza közötti külterületi szakaszon, hogy a megvalósuló különszintű csomópont térségében biztonságosan közlekedhessenek a biciklisek. Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítettek.
Az M85 Csorna elkerülő II. ütem fejlesztése a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrás felhasználásával valósult meg. A kivitelezést a STRABAG Építő Kft.; BELFRY PE Kft. konzorciuma valósította meg nettó 13,85 milliárd forint.