A Budapest-Vác között 13,4 km hosszan jelenleg csak 2×1 sávon lehet közlekedni. A fejlesztésnek köszönhetően a teljes 19,6 km-es szakasz 2X2 sávos, burkolt leállósávokkal kialakított gyorsforgalmi úttá épül át.
Az új fel- és lehajtó ágak kiépítésével megvalósuló Fótnál létesülő félcsomópont közvetlen kapcsolatot teremt Budapest irányába. Sződligeten és Dunakeszi északi részénél új különszintű csomópontokat alakítanak ki, az utóbbinál a már meglévő komplex pihenő a csomóponttal kombinált pihenővé épül át. A beruházás részeként megújul 14 híd, valamint 6 új híd is épül, ebből egy a Budapest-Vác vasútvonal felett ível majd át. A zajhatás csökkentésének érdekében összesen 2,8 km hosszúságban zajárnyékoló fal épül. A meglévő vízbázist összesen 6 km-es hosszúságban burkolt árok védi majd, továbbá összesen 4,5 hektáros területen csereerdőt telepítenek.
2019 őszétől a tehermentesülnek az átmenő forgalom alól 2. sz. főút menti települések: Dunakeszi, Göd, Sződ, Sződliget, Fót, Csörög és Vác.
A kivitelezést a STR+S-M2 Konzorcium (Strabag Építő Kft. és Strabag AG) végzi nettó 32.975.060.823 forint értékben. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában európai uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.