Szállítmányozás 2024 konferencia

Elkészült az osztrák főváros leghosszabb metróvonala

Szeptember elejétől a teljes szakaszon szállít utasokat az osztrák főváros immár leghosszabb metróvonala, az U1. A piros vonalat öt új állomással és 4,6 kilométerrel toldották meg mintegy 600 millió eurós ráfordítással.

fotó: Wiener Linien / Thomas Jantzen

Összesen 19,2 kilométer hosszú lett Bécs legrégebbi metróvonala, az U1, amely észak-dél irányban szeli át az osztrák fővárost. Az öt új megálló és a 4,6 kilométernyi új pálya építését 2012 nyarán kezdték, és összesen 600 millió euróba került. A beruházással az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten lakói ezentúl 30 perc helyett 15 perc alatt érhetnek be az új végállomásról, Oberlaatól a Stephansplatzra.

Az első, utasokat is szállító szerelvény 2017. szeptember 2-án, 10:30-kor gördül végig az U1 új szakaszán. A metróbővítéssel több környékbeli busz és villamos menetrendje, illetve útvonala is megváltozik. A 67-es villamos ezentúl például rövidebb szakaszon, a Reumannplatz és az Otto-Probst-Platz között közlekedik, a buszok menetrendjét pedig úgy alakítják át, hogy elérjék az első, illetve utolsó metrót.

Az U1 bővítése alkalmából, 2017. szeptember 2-án ingyen menetjegyet is kapnak az utasok, amellyel aznap, 9 és 21 óra között Bécs teljes tömegközlekedési hálózatán, korlátlanul utazhatnak.

Nagyon örülök, hogy mind az ütem-, mind pedig a költségtervet sikerült pontosan betartani, így a bécsieknek pontosan az ígért időpontban adhatjuk át az U1-et.” – mondta Ulli Sima tömegközlekedésért felelős városi tanácsnok a metróbővítés alkalmából.