A Budapesti Közlekedési Központ 2017. július 13-ától elindította a közösségi közlekedés igénybevételéhez használható bérletek internetes felületen történő értékesítését. Első lépésben teljes árú és tanuló, félhavi és havi Budapest-bérletek, 24, 72 órás és hetijegy vásárlására lesz lehetőség, amit később további termékek megvásárlására is kiterjeszt a társaság.
Az online felületen történő vásárlás első lépéseként az ügyfél egy személyazonosításra alkalmas, hazai vagy nemzetközi okmánnyal kell regisztrálnia a webes felületen. A vásárlás hasonló elven működik majd, mint ahogy az jelenleg a jegyértékesítő automatáknál már megszokott, vagyis az ügyfél maga kiválaszthatja a számára megfelelő terméket, illetve beállíthatja az érvényesség kezdő dátumát, majd a kiválasztott terméket webes felületen kifizeti. Ebben a vásárlási rendszerben csak bankkártyás fizetésre lesz lehetőség.
A megvásárolt utazási jogosultság vizuális megjelenítéséhez egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefon segítségével egy webes felületre kell belépni, melyet naponta egyszer az ügyfélnek frissítenie kell. A webes felület csak a vizuális megjelenítést szolgálja, ezért fontos, hogy utazáskor az okostelefon mellett a szolgáltatás megvásárlásakor rögzített személyazonosításra alkalmas okmány is az ügyfélnél legyen, mivel ellenőrzéskor az utazási jogosultságot az okmány igazolja.
Az online felületen történő vásárlás esetén a számlák sem papír alapon készülnek, az így megvásárolt termékekhez kizárólag elektronikus számla kiadására kerül sor.
Az ellenőrzés során a BKK jegyellenőrei az ügyfelek által – az utazási jogosultsághoz rendelt – személyazonosításra alkalmas okmányokat és az internetes felületen megjelenő QR kódot fogják ellenőrizni, az erre a célra szolgáló kézi ellenőrző készülékekkel. Az ellenőrzés online rendszerben történik, vagyis az internetes felületen megjelenő QR kód, illetve az igazolványok beolvasásakor az ellenőrök azonnali visszajelzést kapnak arról, hogy az adott ügyfél rendelkezik-e érvényes utazási jogosultsággal.
Azokon az autóbuszjáratokon, ahol elsőajtós felszállási rend van érvényben, illetve a metróbejáratoknál és a hajójáratokon a mobiltelefonon megjelenő termék felmutatása jogosít az utazás megkezdésére, mely jelzi, hogy az adott termék érvényes-e. Ezért fontos, hogy az online megvásárolt termékekkel utazó ügyfelek mobiltelefonjai naponta legalább egyszer – az első utazás megkezdése előtt – internetkapcsolattal rendelkezzenek, hiszen a webes felület frissítésével töltődik le az adott napra szóló utazási jogosultság, illetve a csalások megelőzésére szolgáló biztonsági elemek.
A szeptemberig tartó bevezetési időszakban a rendszer működését elemzi a BKK, majd azt a tapasztalatok és a felhasználók véleménye alapján továbbfejleszti.