Szállítmányozás 2024 konferencia

Közlekedésbiztonsági kampányhoz csatlakozott a HUMDA

Közlekedésbiztonsági kampányhoz csatlakozott a HUMDA

A HUMDA Magyar Mobilitásfejlesztési Ügynökség Zrt. is csatlakozott a május 11-i közlekedési kultúra napja kapcsán indított figyelemfelhívó kampányhoz. A közösségi médiában közzétett videóban a hazai autó- és motorsport legendái, illetve reménységei hívják fel a figyelmet a biztonságos közlekedésre.

A videóban Michelisz Norbert, túraautó-világkupa győztes a sebességkorlátozás betartására; Kiss Norbert négyszeres Európa-bajnok kamionversenyző az odafigyelés fontosságára; Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke a biztonsági öv használatára hívja fel a figyelmet. Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyző elmondta, hogy ha adrenalint szeretne égetni, akkor azt mindig csak versenypályán teszi, soha nem közúton. Csomós Miklós raliversenyző azt hangsúlyozta, hogy a közút nem versenypálya. Kovács Bálint gyorsasági motorversenyző szerint a védőfelszerelés és a megfelelő ruházat elengedhetetlen a motorkerékpárokon, Katona Áron motocross-versenyző pedig kiemelte a bukósisak-viselés meghatározó szerepét. Dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának vezetője a türelmet említette, mint a biztonságos közlekedés pótolhatatlan összetevőjét.

– Nem lehet elégszer hangsúlyozni a közlekedésbiztonság fontosságát. A HUMDA minden eszközével hozzá akar járulni annak a nagyszabású célnak az eléréséhez, hogy 2050-re ne történjenek halálos kimenetelű balesetek a közutakon. Kampányokkal, vezetéstechnikai tréningekkel, rendezvényekkel és számos aktvitással, így ezzel a videóval is szeretnénk elérni, hogy mindenki figyeljen oda a többi közlekedőre, és defenzív vezetési stílussal tegyen a balesetszámok csökkentéséért – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

– Büszkék vagyunk, hogy olyan nagy nevek is elvállalták a szereplést ebben a videóban, mint Michelisz Norbert vagy Talmácsi Gábor. Két éve volt már egy közös kampányunk „Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel, de azóta is folyamatosak az aktivitásaink ezen a területen. A tavaly őszi-téli kampányunk épp nemrég kapott két platina díjat a világ egyik legrégebbi és legnagyobb kreatív versenyén, a dallasi Hermes Creative Awards-on. Összesen már több millió embert értünk el, de tudjuk, hogy ez a munka már akkor megéri, ha csak néhány balesetet is meg tudunk akadályozni a szemléletformálással – mondta Lázár László, a HUMDA kommunikációs vezetője.

A közlekedési kultúra napját minden évben május 11-én tartják, ez a biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapja. Ekkor a közlekedő társadalom és a kulturált közlekedés ügye iránt elkötelezett szervezetek rendezvényekkel, aktivitásokkal hívják fel a közfigyelmet a közlekedés sokszínűségére, szépségére, technikai vívmányaira, a biztonságtudatos, toleráns, egymásra odafigyelő közlekedési magatartás fontosságára a közúti, a vasúti, a vízi és a légi közlekedés területén egyaránt.