KözútVilág konferencia

Három kulcsfontosságú abroncstechnológia, ami szükséges az elektromos átálláshoz

Három kulcsfontosságú abroncstechnológia, ami szükséges az elektromos átálláshoz

A Goodyear minden új és jelenlegi gumiabroncsát úgy optimalizálja, hogy kiemelkedő teljesítményt nyújtson ne csak a belsőégésű motorral (ICE) hajtott járműveken, hanem az elektromos autókon is. Ezt az alkalmasságot a gyártó az új Goodyer EV-Ready logó bevezetésével teszi még inkább egyértelművé. Az új jelzés, amely 2024 elejétől minden új abroncs oldalfalán megjelenik, azt hivatott biztosítani, hogy a járművezetők teljes biztonsággal választhassák ki a járművükhöz optimális abroncsokat, függetlenül annak hajtásláncától.

Az elektromos mobilitás rohamosan terjeszkedik. Az S&P Global előrejelzései szerint 2029-re az európai új járművek 97 százaléka legalább részben, 61 százalékuk pedig teljesen elektromos hajtású lesz. Ezen tendencia alapján egy évtizeden belül az Európában piacra kerülő új járművek többsége valószínűleg villanyos hajtású jármű lesz, a Goodyear pedig éllovasa kíván lenni az elektromos átálláshoz szükséges abroncsfejlesztésnek.

Annak érdekében, hogy az elektromos járművek vezetői is ugyanazt az optimális teljesítményt, csökkentett zajszintet és hosszabb élettartamú gumiabroncsokat használhassák, mint a hagyományos hajtású autók sofőrjei, a Goodyear olyan technológiákat fejlesztett ki, amelyek mind az elektromos járművek, mind a más hajtásláncú járművek számára tökéletes választást biztosítanak.

  1. Ezen innovációk közé tartozik a SoundComfort technológia, amely biztosítja a gumiabroncsok minimális gördülési zajszintjét. Ez a technológia akár 50%-kal2is csökkentheti a belső zajszintet, ami még komfortosabb utazást biztosít a motorzaj híján alapvetően csendes elektromos járművekben.
  2. A nagyobb súly és magasabb nyomaték miatt az elektromos járművek gumiabroncsainak kopása sokkal intenzívebb lehet, mint a hagyományos belső égésű járműveké. A Goodyear Mileage Plus technológiája biztosítja, hogy az ügyfelek maximalizálják gumiabroncsaik élettartamát, és minden egyes garnitúrával tovább utazhassanak.
  3. A Goodyear alacsony gördülési ellenállású technológiája szintén hozzájárul az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótávolság meghosszabbításához, ami az abroncs szerkezeti optimalizálásának, innovatív keverékek kifejlesztésének, illetve az oldalfal aerodinamikai finomhangolásának köszönhető.

Számos vezető autógyártó a Goodyeart választotta a közelmúltban EV és PHEV járművek gyári gumiabroncsaként, ami azt jelenti, hogy a Goodyear jelenleg az európai gyártású elektromos autók mintegy 50 százalékának gyári beszállítója. Mindez azt is mutatja, hogy a vezető autógyártók bíznak a Goodyear termékeiben és technológiáiban.

A csereabroncsok EV logóján kívül a Goodyear két másik jelzést is bevezet az elektromos járművekhez és a plug-in hibrid elektromos járművekhez tervezett, gyári gumiabroncsain (OE).

Ezek a jelzések a Goodyear Electric Drive Technology (EDT) és Electric Drive Ready (EDR) néven ismertek, jól láthatóan lesznek feltüntetve a gyári EV és PHEV abroncskon. Ezek a címkék egy sor, az adott járműhöz specifikusan tervezett technológia jelenlétét jelzik, mint például a nagy teherbírás, a kiemelkedő kezelhetőség, vagy az alacsony zajszint, illetve hasonló tulajdonságok kombinációi.