Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az innovatív térben minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse és segítse a látogatót. A zászlóshajó-áruház az online és offline kereskedelmi működést együttesen hivatott támogatni – a vásárlók ugyanis a valós felhasználáshoz hasonló környezetben tekinthetik meg a termékeket azok beszerzése előtt.
A magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc bár folyamatosan fejleszti, bővíti online jelenlétét, alappillérének továbbra is az országos üzlethálózatot tekinti. Amellett, hogy dinamikusan erősödik a vállalat online értékesítési csatornája, az offline csatorna, azaz a bolthálózati eredmények is évről évre növekednek. Az online térnyerése mellett tehát az elmúlt években sem csökkent az üzlethálózat jelentősége – az Euronics szerint azért, mert a bolti vásárlás még mindig tud élményt nyújtani a vásárló számára.
A tavalyi jelentős fejlesztéseket – új webshop motor és ultramodern, robotizált raktár – követően, 2023-ban éppen ezért az áruházi ügyfélélményt és kiszolgálást előtérbe helyező, ún. service design kapott kiemelt szerepet; a cég ezen elvek alapján gondolta újra első lépésként a budaörsi üzletet is. A megújult, több mint 1500 m2-es eladóterű és 760 m2-es raktárterületű zászlóshajó-áruház teljes átalakítása során nem csupán az esztétika volt szempont, hanem azzal szoros párhuzamban a funkció is. A dizájnelemek a burkolattal és a mennyezeti útvonaljelölővel vezetik végig a vásárlót, hogy minél könnyebben és gyorsabban bejárhassa a különböző zónákat – ahol olyan termékkategóriákat is megtalálhat, amelyekről korábban nem is gondolta, hogy az Euronics forgalmazza. Ilyenek például a viszonylag új kert-barkács, a baba-mama, a játék, valamint az IT és gaming, illetve a kibővített e-mobilitás termékkategóriák. Ez azért is volt fontos szempont az üzlet kialakításánál, mert éppen ez a szortimentbővítés tette indokolttá, hogy a cég egy zászlóshajó-, minden termékkört megfelelően bemutató üzletet nyisson.
Emellett a megújult üzlet arra is lehetőséget ad, hogy a megszokott műszaki kategóriákból is magasabb hozzáadott értéket képviselő, prémium kategóriájú termékeket lehessen bemutatni, illetve ne csak egyes termékek jelenjenek meg, hanem például komplett konyhai megoldások, koncepciók is, amivel a vevő ötletet gyűjthet, és könnyebben elképzelheti, hogy egy-egy készülék miként illeszkedhet a saját otthonába.
„Az üzlet megvalósításához kifejezetten nagy térre volt szükség, ezért is esett az egyik legnagyobb alapterületű áruházunkra a választás. A budaörsi egységünk ötvözi az Euronics áruházaktól megszokott széles választékot, miközben teret ad azoknak a termékköröknek is, amelyeket eddig kizárólag a webáruházban érhettek el az ügyfeleink. Az áruházban szegmentáltan, zónákra osztva jelennek meg a kiemelt kategóriák. A vásárlók a kihelyezett kioszkok segítségével zónaspecifikusan kaphatnak információt a termékekről. Ezek a fejlesztések segítik az online és offline kereskedelmet összefogó többcsatornás működésünket” – magyarázza a koncepcióról Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.
Az új kioszkrendszerben elérhető a zónák digitális kiterjesztése, amelynek köszönhetően a vásárló egyrészt folytathatja az adott termékkategória böngészését az Euronics webáruházában, másrészt hozzáfér a kategóriával kapcsolatos olyan hasznos információkhoz, mint például hogy milyen okosotthon-rendszerek érhetőek el, hogyan lehet ezeket kiépíteni, milyen eszközök szükségesek hozzá.
A digitális árjelzők segítségével a vásárlók hozzáférhetnek a webshopban található részletesebb termékleírásokhoz, paraméterekhez. Emellett tartalmaznak egy QR kódot is, amelyet a telefonnal beolvasva a webshop adott termékoldalára navigálja az érdeklődőt, ezáltal a teljes webes termékspecifikációt a kezében tarthatja az áruházban is. Folyamatban van egy kamerarendszer kiépítése, amelyen keresztül nyomon követhető a termékek fogyása. Az értékesítő kollégák ezek alapján automatikus üzenetet kapnak, amint egy termékből utánpótlásra van szükség, ez szintén a vásárlók kényelmét szolgálja.
„Zászlóshajó-üzletünkben nem a bemutatandó árumennyiséget maximalizáljuk, hanem egy jól felépített és átgondolt vásárlói úton keresztül vezetjük végig a vevőket. A térnek fontos funkciója lesz az is, hogy itt tesztelhetjük, hogy melyek azok a megoldások, amelyeket majd a jelenleg 60 egységből álló hálózatunk többi üzletére is érdemes lesz kiterjesztenünk annak érdekében, hogy a bolti értékesítés minőségét a mai trendekkel összhangban tovább emeljük” – teszi hozzá Hunyady László, a műszaki áruházlánc értékesítési és operációs igazgatója.
A megújult üzlet kivitelezését a vállalat megbízásából a Reference Innovation Kft. valósította meg.