2024. április 24-én és 25-én a nemzetközi buszgyártók Berlinben mutatják be legújabb technológiáikat. A látogatók megtapasztalhatják a digitális és fenntartható közlekedés új irányait és újdonságait, valamint tesztvezetésen is részt vehetnek.
A BUS2BUS 2024 több mint egy szakmai kiállítás – az innováció és a német, valamint az európai busz- és beszállítóipar jövőjének találkozási pontja. A szakmai kiállítás, a színpadi program, workshopok és networking lehetőségek kombinációja a BUS2BUS-t az iparág vezető innovációs platformjává teszik. 2024-ben a BUS2BUS lényegesen nagyobb területen mutatkozik be a hub27-ben, a kiállítási terület legmodernebb csarnokában. A rendezvényt a Messe Berlin szervezi, partnere a Német Autóbusztársaságok Szövetsége (bdo).
Piaci áttekintés és tesztvezetés
A szakkiállítás a modern buszokra összpontosít, és átfogó piaci áttekintést nyújt a szakközönségnek. A hazai és nemzetközi kiállítók innovációikat és aktuális termékeiket mutatják be. Az idei év kiállítói között szerepel az IVECO Bus, MAN, Daimler Buses, DB Regio, MCV Deutschland, Ebusco, Anadolu Isuzu, OTOKAR, ARTHUR BUS, Lanzhou Guangtong, NOW, KEMPOWER, ioki, Jebsen & Jessen, Mobileye és még sokan mások. A kültéren autóbuszok, tömegközlekedési buszok és kisbuszok is bemutatásra kerülnek és „élőben”, akcióban is kipróbálhatók lesznek. A szakmai látogatók új üzleti ötletekhez kaphatnak inspirációt a Startup Area-ban, ahol a mobilitási ágazat fiatal cégei mutatják be megoldásaikat.
Future Forum: a mobilitás jövője
A Future Forumon üzleti, politikai és tudományos előadók világítanak rá a jelenlegi fejleményekre és az autóbuszipar jövőjének kihívásaira. A program különféle paneleket tartalmaz, amelyek témái széles skálán mozognak, az alternatív meghajtású buszoktól az autonóm buszokon át a mobilitási csomópontok új koncepciójáig. Vizsgálják a korszerű tömegközlekedés modern élet- és munkavégzési szokásokhoz való alkalmazkodását is. A „Fresh Travel” kulcsszó alatt a buszos turizmus lehetőségeit az individualizáció, a fenntarthatóság és a zöld marketing kontextusában tárgyalják, különös tekintettel a fiatal generációk elvárásaira a fenntartható utazási ajánlatokkal kapcsolatban.