Megnyitott a BUD Cargo City, megérkezett az első óriásgép

Megnyitott a BUD Cargo City, megérkezett az első óriásgép

Megérkezett az első dedikált cargojárat, egy Boeing 747 típusú óriásgép, és a BUD Cargo City ezzel megkezdte működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A világszínvonalú logisztikai központ az elmúlt évek egyik legnagyobb repülőtér-fejlesztési projektje, amely immár a légi teheráru szállítás kelet-közép-európai kapujaként működik.

Tavaly novemberben avatta fel a Budapest Airport a BUD Cargo City névre keresztelt légiárukezelő-központot a ferihegyi repülőtéren. Az új komplexum már fogadta is az első dedikált cargojáratát – a jumbo érkezése egyúttal szimbolikus pillanat is a repülőtér történetében: a létesítmény ezzel zökkenőmentesen megkezdte az üzemelést, megalapozva a Budapest Airport és a magyar gazdaság várható régiós iparági vezető szerepét.

A létesítmény egy 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből, valamint egy 11 650 négyzetméteres speditőrépületből áll, amelyhez egy óriási, 32 000 négyzetméter alapterületű forgalmi előtér kapcsolódik. Az előtéren egyidejűleg akár két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing 747-8F típusú repülőgépet is ki lehet szolgálni. A BUD Cargo City megnyitásával évi 150 000 tonnáról akár évi 250 000 tonnára emelkedhet a budapesti repülőtér légi teheráru kezelő kapacitása.

A BUD Cargo City nemcsak professzionális környezetet, hanem komoly versenyelőnyt biztosít a légi teheráru szállítási iparág szereplői számára, hiszen a cargoforgalom minden eddiginél hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy egy időben, egy helyen biztosítja a piaci szereplők együttműködését. A BUD Cargo City-nek és a tervezett további beruházásoknak köszönhetően megnyílt annak a lehetősége, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon.