Nyugat-Kína vezető légitársasága, a Sichuan Airlines cargojáratot indított a kínai Szecsuan-tartománybeli Csengdu-Suangliu Nemzetközi Repülőtér és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új légi összeköttetés újabb fontos lépés a Budapest Airport légi áruszállításban betöltött régiós vezető szerepe felé, amely a magyar gazdaság szempontjából is kiemelt jelentőséggel bír.
Elindult a Budapest Airport történetének első rendszeres nyugat-kínai cargo járata. A kínai Sichuan Airlines első Szecsuan–Budapest cargojárata mostantól hetente három alkalommal közlekedik a kínai tartomány és Budapest között, A330p2F típusú repülőgéppel. A járat az általános import-export áruk szállítása mellett az e-kereskedelemre is nagy hangsúlyt fektet, így az új járatkapacitások mind Magyarország, mind Kína számára jövedelmező kereskedelmi kapcsolatot jelentenek.
René Droese, a Budapest Airport fejlesztési vezérigazgató-helyettese elmondta: „A cargoközösségünkkel folytatott kiváló közös munka eredményeként a Budapest Airport szerepe a közép-kelet-európai légi áruszállítás kapujaként gyorsan növekszik, különösen Ázsia, ezen belül Kína felé. Egyre nagyobb igényeket tapasztalunk új cargoútvonalakra, illetve a meglévő útvonalakon nagyobb kapacitásokra, és terveink között szerepel, hogy cargokapcsolatainkat Ázsia mellett Nyugat-Európa és a transzatlanti térség felé is kiterjesszük.”
„Az új légi összeköttetés az Egy Övezet, Egy Út program keretében támogatja a légi Selyemút sikerességét, tovább erősítve a Magyarország és Kína közötti kiváló kereskedelmi kapcsolatot – hangsúlyozta Peter Xu, a Sichuan Airlines cargo állomásvezetője. – A Sichuan Airlines cargohálózata integrált, testreszabott és professzionális logisztikai szolgáltatásokat kínál mind a magyar, mind pedig a kínai vállalkozások számára, az új járat pedig minden bizonnyal fontos logisztikai csatornává válik majd a kiváló minőségű magyar áruk kínai nagyvárosokba történő exportja számára is, és fordítva.”
Budapesten a légiáru mennyisége minden korábbi rekordot megdöntve tavaly év végére elérte a 194 005 tonnát, amely 2021-hez képest 5,8 százalékos, 2019-hez viszonyítva pedig 43 százalékos növekedést jelent. A felívelés idén márciusban is folytatódott: a légiáru volumene 4,3 százalékkal haladta meg az előző év, és 49,3 százalékkal 2019-es év átlagos havi árumennyiségét. Mindez kivételesnek számít más európai repülőterek cargomennyiségével összehasonlítva, hiszen a globális gazdasági lassulás a légi áruszállításban is visszaesést okozott. Fontos hozzátenni, hogy a rekord árumennyiséget kevesebb gépmozgással sikerült elérni, tavaly 2021-hez képest 11,5 százalékkal csökkent a cargojáratok száma.
A Budapest Airport által 2020-ban megnyitott BUD Cargo City biztos pontot jelent nem csupán az ország gazdasága számára, de az ellátási lánc minden szereplője, beleértve a 12 ezer, ma Magyarországon a légi áruszállítási szektorban dolgozó ember számára is.
A BUD Cargo City sikerének okán tavaly megindult a létesítmény fejlesztése: bővül a központhoz kapcsolódó cargoelőtér, valamint az árukezelő (handling) épület és a raktárak kapacitása is. A bővítésnek köszönhetően a repülőtér éves cargokapacitása 250 000 tonnáról 300 000 tonnára nő. Ez alapvető versenyelőnyt biztosít majd a magyar gazdaság valamennyi szereplője számára.
A Budapest Airport ezúton is köszöni a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a cargoközösség munkáját, amelynek köszönhetően a BUD Cargo City légi áru elosztóközpont szerepe a kelet-közép-európai régióban folyamatosan erősödik.