A szállítmányozási ágazat jelenlegi helyzete az elmúlt két év eseményeinek eredménye. A Covid-19 válság idején a logisztika forradalmasítása ment végbe. Az ellátási láncok szinte egyik napról a másikra szakadtak meg világszerte. A szállítmányozási ágazatnak talpra kellett állnia olyan kihívások közepette, mint a fokozott határellenőrzés, a lezárt kikötők és a megugró fuvardíjak. És ahogy a dolgok visszatérni látszottak a normális kerékvágásba, újabb csapások sújtották, jött Oroszország ukrajnai inváziója, az infláció és az emelkedő üzemanyagárak. Ezek a legújabb tényezők önmagukban is elegendőek ahhoz, hogy jelentős válságot idézzenek elő, nem is beszélve azokról, amik korábban voltak.
Új távlatok
Mindig a logisztikai szektor az, ahol először láthatók a globális gazdasági változások. A jelenlegi helyzet nehéz ugyan, de pánikra nem ad okot. Európában az iparág széles és mély, így egy jó logisztikai cég mindig találhat benne új ügyfeleket.
Legfrissebb pénzügyi eredményeink alapján azt láthatjuk, hogy az ügyfelek nemcsak az EU-n belül, hanem a Közel-Kelet és Ázsia felé is új útvonalakat fedeztek fel. Csehország és Németország között 16%-kal, Franciaország és Törökország között 487%-kal, Kína és Törökország között 343%-kal, Kína és Németország között 248%-kal, Németország és Románia között pedig 52%-kal több fuvarozási megrendelést kaptunk.
A megrendelések mennyisége növekszik minden általunk kínált szállítási módnál. 2021-hez képest 2022-ben 17%-kal több tengeri, 30%-kal több légi, 68%-kal több vasúti és 22%-kal több közúti árufuvarozási megrendelésünk volt. Ügyfeleinket illetően azt látjuk, hogy több országból, köztük Szingapúrból, Japánból, Brazíliából és Kanadából is nagyobb lett az igény szolgáltatásainkra.
A végeredmény
A nyersanyagok, az üzemanyagok, az energia és egyéb cikkek árának megugrása megnöveli a béreket és a működési költségeket. A megnövekedett kereslet lehetővé teszi ezen költségek nagy részének az ügyfelekre hárítását, de az egyensúly fenntartása érdekében folyamatosan dolgozunk a folyamatoptimalizáláson és az innovatív megoldásokon. Év eleje óta új irodákat nyitottunk Németországban, Grúziában, Bulgáriában és Spanyolországban. Raktárkapacitásunkat szintén bővítettük. Célunk az ellátási láncok lerövidítése és ennek természetes következményeként további megtakarítások generálása az ügyfelek számára. Az e-kereskedelem növekvő népszerűsége, a termelés áthelyezése Európához közelebb, valamint a Just-In-Case raktárkészlet-gazdálkodási modell a logisztikai ipar folyamatos növekedését vetíti előre, még akkor is, ha a piaci körülmények kihívást jelentenek.
Az európai gazdaság és az egész szállítmányozási ágazat komoly akadályok és egyben izgalmas lehetőségek előtt áll. A keleti piacokkal folytatott kereskedelem visszaesett, de más piacokon nagy lehetőségek rejlenek.
Az AsstrA forgalma 2022 első fél évében 243 millió eurót tett ki, ami 27%-kal magasabb, mint 2021-ben. A vállalatcsoport bruttó nyeresége 117%-kal nőtt az év első hat hónapjában végrehajtott összesen 85 000 szállítmányon.