Az Alstom, a Northrail és a RIVE Private Investment 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá – beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is –, amelyhez a gyártó akár 16 évig terjedő teljes körű karbantartási csomagot is biztosít.
A beruházást a Northrail szervezte és strukturálta a párizsi székhelyű RIVE Private Investment (RIVE) infrastrukturális befektetési társaság számára. A Northrail a RIVE nevében a mozdonyok vagyonkezelőjeként és bérbeadójaként jár majd el.
Az alaprendelés 15 többrendszerű mozdonyt és nyolc év teljes körű karbantartást tartalmaz. A szerződés maximális értéke 370 millió euró. A gyártás a németországi Kasselben található Alstom telephelyen történik majd, és a tervek szerint 2025-ben kezdődik.
Ezek a többrendszerű Traxx Universal mozdonyok lesznek az első olyan, Franciaországban engedélyezett mozdonyok, amelyek akár 160 km/h sebességgel is közlekedhetnek a hat országot – Németország, Franciaország, Belgium, Luxemburg, Ausztria és Lengyelország – magába foglaló európai folyosón. A többrendszerű mozdonyok teher- és személyszállításra egyaránt alkalmasak. A szolgáltatási csomag biztosítja a mozdonyok nagyfokú rendelkezésre állását, ezáltal a jó megbízhatóságot is. Az Európa-szerte működő raktárhálózatnak és mobil szervizcsapatoknak köszönhetően a mozdonyok teljes körű, országhatárokon átívelő karbantartásban részesülnek.
Minden mozdonyt ATLAS rendszerrel szerelnek fel, amely az Alstom fedélzeti megoldása az európai vonatbefolyásoló rendszerhez (ETCS). Az Európa-szerte egységesített vonatbefolyásoló rendszer a zökkenőmentes határokon átnyúló forgalom érdekében nagyobb sebességet és sűrűséget tesz lehetővé a vasútvonalakon. Mindez időt és energiát takarít meg, ami még tisztább áruszállítást tesz lehetővé.