A UPS és az SF Holding, az SF Express anyavállalata bejelentette, hogy egy vegyesvállalat létrehozását és közös nemzetközi szállítmányozási szolgáltatások kidolgozását tervezi első körben az Egyesült Államok és Kína között. A későbbiek során egyéb célországok bevonása is a tervek részét képezi. A megegyezés révén a vegyesvállalat a két anyavállalat együttes hálózatát, termékportfólióját, technológiáit és logisztikai szakértelmét használja majd ki. A megállapodás a szabályozói szervek jóváhagyására vár.
A UPS a világ legnagyobb expressz csomagkézbesítő cége, és a nemzetközi ellátási lánc szolgáltatások terén is vezető szerepet tölt be. Az SF a kínai csomagszállítói piac első számú vállalata, mely Kína szerte kiterjedt hálózattal, széleskörű szolgáltatásokkal és a legnagyobb márkaismertséggel bír az ország kiscsomag-szállítói szektorában.
“Nagy izgalommal várjuk, hogy létrehozhassuk a közös vállalatunkat az SF-fel. Ez a vegyesvállalat olyan szolgáltatásokat nyújt majd, mely óriási versenyelőnyt jelenthet a nemzetközi piacokra lépő kínai ügyfeleknek,” mondta el Ross McCullough, a UPS ázsiai és csendes-óceáni térségéért felelős elnöke. “A közös munkánk révén olyan logisztikai termékeket és szolgáltatásokat hozunk létre, melyek jelentősen felgyorsítják és megkönnyítik a B2B és B2C ügyfeleink határokon átívelő kereskedelmi tevékenységét.”
A közös szolgáltatások ötvözik az SF kiterjedt, több mint 13 000 szolgáltatási pontot magában foglaló hálózatát a világ legnagyobb és leggyorsabban növekvő csomagkézbesítői piacán és a UPS piacvezető, több mint 220 országra és területre kiterjedő globális hálózatát.
A két partnercég szállítási hálózatának összehangolása révén az ügyfelek termékeikkel nagyobb területet fedhetnek le, nagyobb kapacitásokat mozgathatnak és több szállítási útvonal-, kiszállítási idő- és szolgáltatási opció közül választhatnak majd. A vegyesvállalat kezdetben a Kína – Egyesült Államok célállomások közötti szolgáltatásokra fókuszál majd, de hosszabb távon a világ többi országának bevonása is a tervek között szerepel.
“Kína a világ vezető e-kereskedelmi piaca méretben, növekedésben, penetrációban, valamint a mobiltelefonos üzletkötések terén egyaránt[i]. Ez a tény, a gyorsan növekvő és az internet terén is komoly hozzáértéssel bíró ügyfélbázissal kiegészülve, feltétlen szükségessé teszi a kínai logisztikai szektor forradalmasítását. Az SF és a UPS együttműködése ezt hozhatja el magával. Közös célunk, hogy ügyfeleink versenyelőnyének növelésével hozzájáruljunk nemzetközi sikereikhez,” mondta el Alan Wong, az SF alelnöke.
A vegyesvállalat a két cég közös hálózatának mérete és kiterjedése révén versenyképes szinergiákat hoz létre. Mindkét cég a saját erősségeit felhasználva növeli majd a közös cég működésének hatékonyságát, és nyújt hibátlan ügyfélszolgálatot minden szállíttató számára.
[i] https://www.emarketer.com/Article/China-Eclipses-US-Become-Worlds-Largest-Retail-Market/1014364