A kísérletbe bevont járművek kicsik és lassúak, de ha megbízhatóan működnek, a célnak már most is teljes mértékben megfelelnek.
Párizsban több projekt is indult a közlekedés okozta légszennyezés, illetve az óriási járműforgalom mérséklésére, köztük az elektromos hajtású tömegközlekedési eszközök felé fordultak. Terítékre került az is, hogy az elektromos buszoknál kísérletezzenek az autonóm járművekkel is, ahogy azt már a világ több nagyvárosában teszik.
A még korai fázisban lévő fejlesztés során egyelőre két Ligier EZ-10 kisbusz közlekedik fix útvonalon, a Lyon és az Austerlitz pályaudvarok között – a köztük lévő távolság mindössze egy kilométer. A nemrégiben indított kísérleti üzem három hónapig tart, az utasok ingyenesen vehetik igénybe a szolgáltatást.
A kisbuszokat a francia EasyMile készíti, tizenkét személy szállítására alkalmas, természetesen kamerákkal, lézerekkel és GPS-szel látták el. Maximális sebessége csak 20 km/óra, de ez a forgalmas városközpontban nem feltétlenül hátrány – a gyártó eleve úgy tervezte meg a járművet, hogy az többféle környezetben, de rövid távolságokon legyen használható (összeköttetést biztosítani a bevásárlóközpontokhoz, a repülőterekhez, szórakoztatóipari központokhoz stb.).
itcafe.hu