Szállítmányozás 2024 konferencia

Júliusban szerződnek a 3-as metró felújítására

Július végén megkötheti a BKV a 3-as metró infrastruktúra-felújításának nyertesével a szerződést, így a beruházás a második fél évben elkezdődhet.

forrás: BKK

A felszíni közlekedés kialakításán már dolgoznak, és a pótlóbuszok is rendelkezésre állnak majd.

A 3-as metró infrastruktúrájának felújítására vonatkozó kiviteli tervet a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. tervei szerint július végén aláírhatják – közölte a Világgazdasággal a közlekedési társaság. Így a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciója idén a második fél évben elkezdődhet a vonal déli szakaszán, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomások között. A korszerűsítés az északi szakasszal folytatódik, a Lehel tér és Újpest-Központ állomások között, ezen a szakaszon a kiviteli munkálatok várhatóan 2017 végén kezdődnek.

A legutóbbi határidők tehát már nem nagyon csúsznak tovább, bár a BKV Zrt. a közbeszerzési eljárások dokumentumaiban elvégzett pontosítások miatt néhány nappal kitolta a 3-as metró állomásainak, infrastruktúrájának felújítására vonatkozó közbeszerzési pályázat jelentkezési határidejét. A cégek így a napokban adhatták be ajánlatukat.

A beruházás megkezdésének feltétele a metrópótló buszok felszíni közlekedési lehetőségének kialakítása. Miután a 3-as metróvonal rekonstrukciója több ütemben és több évig tart, sok százezer utas napi utazási szokásait kell átalakítani. A rekonstrukcióhoz kapcsolódóan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. előzetesen vizsgálta, hogy a Kőbánya-Kispest – Nagyvárad tér szakasz felújítása alatt várhatóan miként rendeződik át a forgalom az érintett hálózaton, ennek alapján lakótérségekre bontva részletes mobilitási tervet dolgozott ki. A közlekedési rend véglegesítése most is folyamatban van. Ennek keretében nemcsak a 3-as metróvonal feletti pótlóbusz-közlekedést biztosítják, hanem egyes, a metró déli szakaszának vonzáskörzetéhez tartozó dél-pesti és kelet-pesti lakótérségekből is alternatív, közvetlen belvárosi eljutást nyújtó megoldásokat dolgoztak ki, amelyek gyorsíthatják a belváros vagy az üzemelő metróvonalak elérését – tette hozzá a BKK.

Így több járat megy majd a 3-as metró ideiglenes, Nagyvárad téri végállomásáig, vagy épp a 2-es metró Örs vezér terén lévő végállomásáig. Az egyes vonalak követési időközeit pedig a várható utasforgalmi átrendeződés alapján alakítja ki a BKK. A pótlóbuszok zavartalan haladását forgalomtechnikai módosítások segítik majd – így például az Üllői úton buszsávokat alakítanak ki. Az érintett területeken folyamatosak az út- és forgalomtechnikai munkavégzések, amelyeknek keretében autóbusz-megállók, gyalogos-átkelőhelyek, kanyarodó sávok kiépítése történik a metró felszíni pótlásához.

vg.hu