Waberer’s: fókuszban a nők és a fiatalok

Waberer’s: fókuszban a nők és a fiatalok

Egyre több nő dolgozik az eddig férfiak által dominált logisztikai iparágban. A női sofőrök férfi kollégáiknál precízebbek, türelmesebbek, de a munkájukban teljesen egyenjogúak. A Z-generációt bevonzani pedig komoly feladat.

„Az elmúlt néhány év alatt eljutottunk oda, hogy például a logisztikai mérnök munkakörök 60 százalékát női kollégák adják, ami 8–10 évvel ezelőtt abszolút nem volt jellemző. De említhetném az autóipari üzletágunkat, a raktárlogisztikát is, ahol a műszakvezetők, teamkoordinátor munkakörben foglalkoztatottak 30 százaléka nő. Ehhez a szegmensünkhöz tartozó operatív folyamatok elméleti és gyakorlati oktatását végző trénerek munkáját pedig 100 százalékban nők végzik. Szép sikerek ezek, amelyekre nagyon büszkék vagyunk” – vet számot a nemek arányával Fészki-Fehér Katalin, a Waberer’s Csoport HR-igazgatója.

Ugyanakkor hozzáteszi: hiányszakma a tehergépkocsi-vezető, nehéz az utánpótlást biztosítani, és a fiatalok számára kevésbé vonzó ez a pálya. Ennek enyhítésére kampányt indított a vállalat: a cél a jogosítvánnyal rendelkező dolgozók megtalálása az elméleti és gyakorlati ismereteket betanító mentorcsapatuk számára. Itt női oktató is dolgozik, így talán könnyebben tudnak majd alkalmazni női sofőröket, hiszen a mentorok sokszor a tanítványaikkal hetekre összezárva járják Európát.

„Jelenleg 57 női sofőrünk van, ami csekélynek tűnhet, de azért ebben a körben egy markáns közösséget alkotnak. A női sofőrök ráadásul a férfi kollégáiknál precízebbek, türelmesebbek. A munkájukban azonban teljesen egyenjogúak, pozitív megkülönböztetésben nem részesülnek” – fűzte hozzá az igazgató.

A fiatal munkavállalók bevonzására a szektorban elsőként lett TikTok-csatornája a Waberer’s-nek, ahol pont a fiatalokat próbálják megszólítani. Ebben az évben folyik egy program, amely a 25–28 éves munkavállalók toborzására irányul. Ez bizony nem könnyű feladat, sokat lehet olvasni a Z-generáció különleges igényeiről.

„Igyekszünk azokat az erényeinket megmutatni, amelyek számunkra is fontosak. Ilyen a legújabb technológiák alkalmazása, a sok utazási lehetőség, a folyamatos szakmai fejlődés lehetősége, a kiszámíthatóság, a kiemelkedő kereseti lehetőség. Mi is sokat tanulunk közben, hiszen ez a generáció érdeklődőbb a korábbinál, sokkal részletesebben, pontosabban kell be-mutatnunk nekik, mit is fognak csinálni, hogyan léphetnek majd előrébb, milyen kedvezményeket kaphatnak” – összegzi a szakember.

 

NÉVJEGY

Fészki-Fehér Katalin 2008-ban diplomázott a Pécsi Tudományegyetemen. Közel két évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkezik, és az elmúlt években vezető pozíciókat töltött be logisztikai nagyvállalatoknál. Pályáját a Rudolph Logistik Kft.-nél kezdte HR-generalistaként, majd 2007–2019 között a Syncreon vállalatcsoportnál dolgozott különböző vezetői pozíciókban. 2019-ben csatlakozott a Waberer’s-hez, és 2021-től a Waberer’s Csoport HR-igazgatója.