Az Osztrák Logisztikai Hálózat Szövetsége (VNL) évente egyszer odaítéli az Osztrák Logisztikai Díjat az év leginnovatívabb logisztikai projektjének. Idén az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) és a Transporeon együttműködése tudta meggyőzni a szakértő zsűrit. Európában páratlan újdonságként először sikerült a multimodális közlekedést zökkenőmentesen integrálni a közlekedésirányítási platformba. A közút és a vasút egyetlen platformon való szimbiózisának köszönhetően óriási lehetőségek rejlenek Európában a modális váltásban.
Az európai zöld megállapodás céljai csak jelentős modális eltolódással, áttereléssel érhetők el. Sok megbízó számára azonban a vasúti szállítás – számos előnye ellenére – még mindig kihívást jelent. Az átláthatóság és a valós idejű információk hiányára panaszkodnak, mert Európában a mai napig nem létezik plug and play megközelítés a multimodális és vasúti fuvarozás valós idejű nyomon követésére. Az állapotüzeneteket és információkat csak a szolgáltatók saját rendszerein belül osztják meg.
Az új, immár díjazott megoldás Európában elsőként kínálja a vasúti és multimodális szállításhoz szükséges adatokat, ami jelentősen támogatja majd a megbízókat abban, hogy megvalósítsák a modális átállással és a kibocsátás-csökkentéssel kapcsolatos ambícióikat. A multimodális és vasúti forgalmak nyomon követési információi ugyanis ugyanazon a felhasználói felületen jelennek meg, ahol a feladó már valós idejű adatokat kap a különböző közúti szállításokról. Ezenkívül a kézzel bevitt állapotadatokat szenzoralapú valós idejű adatok váltják fel.
Kéünkön balról jobbra: Serge Schamschula és Bernhard Schmaldienst a Transporeontól, valamint Clemens Först és Christoph Lewisch az RCG-től átveszik az idei Osztrák Logisztikai Díjat a június 5-ei ünnepségen (Forrás: ÖBB RCG)