A WABERER’S INTERNATIONAL Nyrt. (a továbbiakban: Waberer’s) Igazgatósága 2020. március 23. napjától Erdélyi Barnát, a Társaság jelenlegi gazdasági vezérigazgató-helyettesét nevezte ki ideiglenes vezérigazgatónak. Robert Ziegler, aki a Waberer’s átalakulását vezette 2019 eleje óta, távozik a vezérigazgatói pozícióból és lemond
a Társaság Igazgatóságában betöltött tisztségéről is. Erdélyi Barna a 2014 óta a Társaság gazdasági vezérigazgató-helyettese és 2017 óta az Igazgatóság tagja.
Gerard van Kesteren, az Igazgatóság elnöke, elmondta: „Az Igazgatóság nevében szeretnék köszönetet mondani és minden jót kívánni Robertnek a további tevékenységében. Megkértem Erdélyi Barnát, aki hosszú ideje tagja a Waberer’s vezetésének és értékes szakértelemre tett szert kihívásokkal teli időszakok menedzselésében, hogy ideiglenes jelleggel vegye át a vezérigazgatói szerepkört.”
A Waberer’s egyúttal azonnali hatállyal különleges intézkedéseket vezet be a COVID-19 káros hatásainak ellentételezésére. A cégcsoport bevételeit jelentős mértékben befolyásolták a koronavírus világjárvány következtében elrendelt, egész Európára kiterjedő korlátozások. A Társaság rövid távú pénzügyi stabilitásának megőrzése érdekében a Waberer’s úgy döntött, hogy különleges intézkedéseket vezet be.
- Az intézkedések kiterjednek a kamionok jelentős részének azonnali hatályú leállítására a Waberer’s nemzetközi flottájában.
- Elfogadásra került az országon kívüli eszközök és járművezetők hazatelepítési terve és megkezdődött annak végrehajtása. A legtöbb diszkrecionális (saját hatáskörben eldönthető) kiadás szintén felfüggesztésre került.
- A társaság ésszerűsíti munkaerő-állományát is annak érdekében, hogy megfeleljen a kereslet csökkenésének. A bevezetett HR-intézkedések összessége magában foglalja az új keresések befagyasztást, a bérek újratárgyalását és egy fizetés nélküli szabadsággal kapcsolatos programot.
- A társaság szakszervezetei részt vettek az intézkedések megtervezésében.
Erdélyi Barna vezérigazgató elmondta: „Példátlan időket élünk, amelyekre példátlan válaszokat kell adnunk. Biztos vagyok abban, hogy a ma bevezetett intézkedésekkel megtaláljuk a kényes egyensúlyt a pénzügyi helyzetünk szükségszerű javítása és az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatási színvonal fenntartása között, és egyben ezek a lépések
biztosítják tevékenységünk fenntarthatóságát a jelenlegi kihívásokkal teli időszakban.”