Milyen újdonságokkal rukkolt elő az Oltis Hungaria Kft. az elmúlt időszakban, amelyek bizonyíthatóan hozzájárulnak a közlekedési szektorban érdekelt cégek versenyképességének javulásához? Ezeket az innovatív megoldásokat osztotta meg a Szállítmányozás 2021 konferencia hallgatóságával Nagy Zoltán értékesítési vezető.
A SIMON GPS-alapú vasúti nyomkövető rendszerbe új típusú GPS-egységeket iktattak be. Ezek az eddiginél lényegesen hosszabb üzemelési időt tesznek lehetővé – az akkumulátor élettartama elérheti akár a 12 évet is –, és több funkcionalitással rendelkeznek, például ATEX tanúsítvánnyal, így a nyomkövetés vegyi vagy robbanásveszélyes anyagot szállító járművekre is kiterjeszthető. A rendszer tartalmazza egész Európa vasúti infrastruktúrájának adatbázisát, amelynek köszönhetően a járműveken elhelyezett GPS-egységek csak bizonyos időközönként küldenek pozícióadatot a rendszer központjába. A fejlesztés nyomán immár lehetőség van a futásteljesítmény kiszámítására a pályahálózat valós hossza alapján, két földrajzi koordináta között, továbbá jelentős az energiamegtakarítás is, hangoztatta Nagy Zoltán.
A vasúttársaságok részére kifejlesztett LWP (Logistic Web Portal) komplex üzemviteli információs rendszerükben sikerült kiépíteni a TAF TSI sztenderdnek megfelelő adatkapcsolatokat a pályavasúttal, hatékonyabbá téve a menetvonal-igénylést, a vonat-összeállítást, a közlekedési tényadatok fogadását, illetve üzenetek küldését Magyarországon is. Ugyanehhez a rendszerhez csatlakoztattak egy androidos mozdonyvezető-táblagép alkalmazást (MobiDriver), amely lehetővé teszi az adott vasútvállalat diszpécserközpontja és a mozdonyvezetők közötti online kommunikációt. Két fő funkciója a műszakok és a menetlevelek elektronikus formában való rögzítése.
Új interfészekkel bővítették a kikötői konténerterminálok által alkalmazott KONTI üzemviteli információs rendszert. Az egyik a járművezetők önkiszolgálása: olyan párbeszédablakkal bővítették a KONTI-t, amelynek segítségével a terminálra érkező járművezetők megadják a mobilalkalmazásba a lerakott vagy felvett konténerek alapadatait, amelyek aztán átkerülnek a KONTI fő rendszerébe, és a diszpécserközpont munkatársainak elég csak megerősíteni azokat, nincs szükség hosszadalmas rögzítési folyamatra. Az automatikus optimalizált konténerelhelyezés a terminálon interfész-adatcserét biztosít a darukkal a konténerek terminálon való elhelyezéséhez vagy a járművekre történő felrakásukhoz, áthelyezésükhöz.
További interfészek, amelyek még hatékonyabb munkavégzést biztosítanak a felhasználók számára: megrendelők automatikus rögzítése az ügyfél rendszeréből, e-mailből, online üzenetküldés ILU (konténer, pótkocsi) fogadásáról, feladásáról; rendszeres riportozás az ügyfelek számára (konténermozgások áttekintése a terminálon), valamint SMS-értesítés a járművezetőknek a terminálra való behajtásról.