Szállítmányozás 2024 konferencia

IT-rendszerek az intermodalitás szolgálatában

IT-rendszerek az intermodalitás szolgálatában

A logisztikai cégek fejlődéséhez, versenyképességük javulásához ma már elengedhetetlenek az IT-rendszerek. Ebben kiváló együttműködő partnerük az OLTIS Hungaria, amelynek értékesítési vezetője, Pőcze Tímea a társaság kombinált fuvarozási logisztikai központjait támogató rendszeréről tájékoztatta a Szállítmányozás 2022 konferencia hallgatóságát.

A cseh tulajdonú OLTIS Group magyar leányvállalata 2014 óta van jelen a magyarországi piacon, de ennél sokkal szélesebb körű tapasztalatokkal rendelkeznek, hiszen éppen 25 éve léptek ki a nemzetközi színtérre mint közlekedésirányítási és logisztikai szoftverek gyártásával foglalkozó cégcsoport. Szoftvermegoldásaikat a vasúti árufuvarozás és személyszállítás, a fuvarszervezés és közúti áruszállítás, a vállalaton belüli közlekedés (iparvágányok) területére, továbbá pályavasút- és konténerterminál-üzemeltetők számára, valamint logisztikai és gyártást kiszolgáló raktárak üzemeltetése céljából gyártják és értékesítik.

A technológiai, digitalizációs és gazdasági változásokkal lépést tartó modern és felhasználóbarát szoftverek számos funkcióval rendelkeznek. Pőcze Tímea szerint a logisztikai szektorban dolgozó cégek ma már természetes elvárásként fogalmazzák meg az IT-rendszerekkel kapcsolatban a komplexitást, a rugalmasságot, az integrálhatóságot, illetve azt, hogy növeljék a vállalkozás versenyképességét, támogassák a gyors döntéshozatalt és a hatékony munkavégzést.

Mindezeket az előnyöket képes nyújtani az OLTIS kombinált fuvarozási logisztikai központjait támogató rendszere. A KONTI fő irányelvei között említette az előadó a kézi vagy automatizált megrendelések fogadását, a fuvartervezést, a Drag&Drop konténermozgatást, a terminálirányítást, a termináltérképet, a konténerekre vonatkozó adathalmazok (elhelyezkedés, aktuális állapot, kárnyilvántartás) vagy a vevőnyilvántartások kezelését, az időablak- és behajtásirányítást, a kontrollinget – mindezeket webes felületen, akár mobilalkalmazással érheti el a felhasználó. A rendszer alapfunkcióihoz olyan további újdonságok párosulnak, mint a megrendelők automatikus rögzítése az ügyfél rendszeréből, e-mailből; az online üzenetküldés az ILU (konténer, pótkocsi) fogadásról, feladásról; a rendszeres riportálás az ügyfelek számára a terminálon történő konténermozgásokról; SMS küldése a járművezetőknek a terminálra való behajtásról.

A közelmúltban fejlesztették ki az egyik ügyfelük számára a járművezetők saját kiszolgálása elnevezésű funkciót, amely lehetővé teszi, hogy a gépjárművezető a mobilján, egy webes felületen megadja a lerakott/felvett konténer vagy pótkocsi alapadatait. Az adatok azonnal átkerülnek a KONTI fő rendszerébe, és elérhetővé válnak a terminálszemélyzet számára. Az alkalmazást akkor célszerű használni, amikor a terminált üzemeltető személyzet nem érhető el (például éjszakai műszak), illetve olyan szerződéses járművezetők esetében, akik rendszeresen fuvaroznak az adott terminálra. Az új modul hatékony fuvarkezelést biztosít a terminálon, a használatával kevesebb feladat hárul a menedzsmentre, és ütemezni lehet a beérkező járművek kiszolgálását, optimalizálva a várakozási vagy a portán áthaladási időket, a rakodási kapacitást.

A KONTI-t használó ügyfeleik pozitív visszajelzései alapján a rendszer megfelel a jelen kor elvárásainak, jelentős mértékben hozzájárul a terminálok korszerű működtetéséhez, zárta előadását az OLTIS Hungaria értékesítési vezetője.