Saját fejlesztésű hardverek és szoft verek a hazai telematikai piacon, családi vállalkozásban. Az iData Kft . a tervezés, fejlesztés és üzemeltetés során rugalmasan tud reagálni a felmerülő új piaci igényekre, a fejlesztés alatt álló új szolgáltatásokról, termékekről folyamatosan egyeztetve a meglévő ügyfélkörrel. Jelenleg Magyarországon túl, Romániában és Horvátországban rendelkeznek leányvállalattal, továbbá Szerbiában és Romániában együttműködnek egy-egy viszonteladó partnerrel. A közeljövőben pedig további országokban tervezik iTrack-szolgáltatásuk értékesítésének indítását, de a fejlesztést a budapesti központban tartva – tudtuk meg Zölei Nikolettől, aki tavaly év vége óta felel a társaság értékesítési tevékenységéért.
– Céges bemutatkozásában a folyamatok optimalizálását említette. Mit jelent ez részleteiben?
– Az ügyfélelégedettség növelése érdekében több téren is fejlesztésekbe, folyamatok optimalizálásába kezdtünk. Célunk, hogy ügyfeleink igényeit minél rugalmasabban és gyorsabban ki tudjuk szolgálni. Az egyik fontos informatikai fejlesztés az Adamas belső vállalatirányítási rendszer bevezetése minden társ osztályon. A rendszer kialakításában minden munkatársunk részt vesz, így a fejlesztés végére a beérkező ügyféligény egy rendszerben, könnyen nyomon követhetően, bármely társosztály közvetlen bevonásával, gyorsan kezelhetővé válik. A beérkező érdeklődéstől, az ajánlatadáson, szerelésszervezésen, beszerelésen, aktiváláson keresztül, a számlázásig egy feladatként, minden előzménnyel végig követhetően valósul meg az ügyfél kiszolgálása. Ugyanez vonatkozik az ügyfélkörünktől beérkező igények és bejelentések kezelésére is. További változás, hogy új jutalékrendszert vezettünk be, amelynek célja, hogy támogassa az értékesítőkollégákat a meglévő ügyfélkör gondos kezelése során is. Így igyekszünk megteremteni munkatársainknak a lehetőséget, hogy még több figyelmet tudjanak fordítani a szerződött partnereinkre. Ügyfeleink bizalmának elnyerése és megtartása érdekében nagy figyelmet fordítunk értékesítőink képzésére, folyamatos tájékoztatására is, hiszen ez nélkülözhetetlen a felkészült, magabiztos és hiteles megjelenésükhöz, ahogy jelenleg is képviselik az iData Kft .-t. A fentieken felül megújultak a szolgáltatási csomagjaink: egyszerűbbekké, áttekinthetőbbekké váltak, ami az ügyfeleinknek is kedvező, és mi magunk is gyorsabban reagálhatunk a piaci változásokra, könynyebben frissíthetjük azokat a saját új megoldásainkkal.
– A közelmúltban bevezetett, Villám Egyedinek nevezett projektkezelés beváltotta a hozzáfűzött reményeket?
– Ezen fejlesztési módszerünk fókuszában is a gyors ügyféligény-kiszolgálás áll. Ha egy megbízónknál olyan igény merül fel, amelyre az előzetes becslések alapján 16 óra fejlesztési időn belül hardveres és/vagy szoftveres megoldást kínálhatunk, akkor ez elsőbbséget élvez, és erőforrásainkat erre összpontosítjuk, az ügyféllel közösen megtalálva a módját a szolgáltatás- és funkcióbővítésnek. Ilyen volt például a tejszállító járművek zárt rendszerének biztosítása projektünk, amely szabotázsvédett rendszer meggátolja az áruhiányt és a szállított tej minőségének „változását” a tartályokban. Említhetem a cementszállító autók áruvédelmi esetét is, ahol az intelligens keresőalgoritmusunk (a teljes mértékben ügyféligényre szabható iTrack Vizsla programunk) készített a teljes flottáról olyan egyedi jelentéseket és elemzéseket, amelyek segítségével a valóban kivizsgálásra érdemes esetekről tudtuk értesíteni/ riasztani a partnerünket. Az iTrack Vizsla megoldásunkkal ugyanis úgy támogatjuk ügyfeleinket, hogy minél kevesebb időráfordítással juthassanak a számukra legfontosabb információkhoz. Az egyedi megoldásokat a szükséges tesztelések után termékesítjük, így azok minden ügyfél számára elérhetővé válnak. Emellett azt is fontosnak tartom kiemelni, hogy mindezt az iData kétszintű fejlesztési rendszere támogatja: a Vizsla algoritmusainak köszönhetően az ügyfélszolgálatos munkatársak is létre tudnak hozni egyedi riportokat és/vagy riasztásokat, a fejlesztőmérnökeink pedig a konkrét, új, nagy figyelmet igénylő szolgáltatások fejlesztésére fókuszálhatnak.
– Elegendő ez az ügyfélközpontú szemlélet a növekedési pályán maradáshoz?
– Már 10 éve, vagyis amióta a telematikai szolgáltatások piacán dolgozom, a meglévő ügyfélállomány elégedettségét tartom a legfontosabbnak. Az ő elégedettségüknek és lojalitásuknak köszönhetően nyílik számunkra lehetőség a valós fejlődésre. A jelenlegi két leányvállalatunk és két viszonteladónk mellett a közeljövőben megkezdjük tárgyalásainkat a viszonteladói hálózatunk bővítése érdekében néhány szomszédos országban, valamint a Zárt Terítésbiztosító Rendszer és a járműfelügyeletünk összekapcsolásával új üzletágak kiépítését is napirendre vettük – ezekről egyelőre többet természetesen nem mondhatok.
– A számos szolgáltatásuk (ld. keretben. A szerk.) közül melyiket tartja aktuálisan a legnagyobb hatásúnak?
– Az útdíjbevallási rendszerünk egyedülállóan megbízható a piacon, az alkalmazása mellett útdíjszolgáltatásunkból fakadó bírság még nem született az elektronikus útdíj bevezetése, 2013 óta – ettől rendkívüli bizalmat élvez az ügyfelek körében, ami komoly versenyelőnyt teremt számunkra ebben a szegmensben. Az útdíj-visszajelző fedélzeti készülékünk saját, távolról is programozható szoftverrel rendelkezik, amelynek köszönhetően lehetőségünk nyílik a bevallási környezet folyamatos vizsgálatára, illetve az értesítések és emlékeztetések ügyféligénynek megfelelő konfigurálására. Például a saját algoritmusnak, önálló intelligenciának és nem utolsósorban a Vizsla programunk háttérmunkájának köszönhetően a rendszer elemezni képes az adatok átmeneti tárolását a memóriában, amíg az adatok küldése – hálózati összeköttetés híján – meghiúsul, és erről nem küld felesleges (a lényegesről figyelmet elterelő) riasztást; a tengelyszámváltásra pedig választható módon erőteljesen figyelmeztethet. Minden útdíjbevallással és kijelzővel kapcsolatos információt webalapú rögzítéssel teszünk nyomon követhetővé az ügyfelek számára. A visszajelző tájékoztatást ad a felhasználható számlaegyenleg szintjéről, annak kritikus fogyásáról, az aktuálisan érvényben lévő tengelyszámról, illetve két egyszerű LED (OK: zöld, NO: piros) világításával biztosítja a sofőrt a bevallás folytonosságáról, esetleges megszakadásáról.
– Mi a legújabb fejlesztésük, amit a piacon most vezetnek be?
– A Zárt Terítésbiztosító Rendszer komplex módon kínál korszerű szenzortechnológiával támogatott áruvédelmet. A beépített pánikgomb, a folyamatos hőmérsékletfigyelés akkreditált érzékelőkkel, a vezetésistílus-elemzés mondhatni alapfelszerelések. E terület kritikus pontja a raktérnyitás hiteles figyelése, amit sokan mágneses megoldással próbálnak megvalósítani, több-kevesebb sikerrel, ám az általunk fejlesztett, szabotázsvédett ajtónyitó szenzor kiküszöböli az eddig ismertté vált trükközési módokat az illetéktelen nyitásokra, behatolásokra. A prémiumkategóriás, teljes körű terítésbiztosításunk másik eleme a rátolatás-érzékelés, amely olyankor (jellemzően az éjszakai órákban) is teljesen felügyelt körülmények között teszi lehetővé az áru kirakodását a címzettnél (annak külön átvételi raktárában), amikor már nem tartózkodik ott élő munkaerő. A rendszer harmadik pillére a raktárak, telephelyek kamerás megoldásával összehangolt kapunyitás, ami elősegíti a szerelvény rakodóterének ellenőrzött körülmények között történő nyitását és kirakodását. A legújabb, folyamatban lévő fejlesztéseink közül azonban a hamarosan érkező útvonaltervező és -küldő megoldásunk, továbbá az ahhoz kapcsolódó más kényelmi szolgáltatások piacra dobását várjuk a legjobban.
NÉVJEGY
Zölei Nikolett már hatévesen kamionsofőr szeretett volna lenni, ami nem meglepő, amikor megtudjuk, hogy az érettségit követően a 30 autós (mixeres, betonpumpás) családi fuvarozócégben (Zölei Trans Kft.) kezdett el dolgozni. Közben a Szent István Egyetem Kereskedelmi és Vállalkozási Akadémiáján folytatta felsőfokú tanulmányait, ahol 2008-ban közgazdászként diplomázott. A válság az építőipart és vele a családi vállalkozást is elérte, így 2009- ben a telematikai szolgáltatások piacán értékesítőként kezdett el tevékenykedni. 2012-től ügyfélkapcsolati vezetőként támogatta az értékesítői csapatának munkáját, majd ugyanitt további 2,5 évig, egészen 2017 elejéig 5 térségbeli ország leányvállalatainak értékesítési tevékenységéért felelt. A következő 10 hónapra sem távolodott el a telematikától, csak ezúttal egy izraeli gyártócéget képviselt Kelet- és Délkelet-Európában, még nagyobb rálátást nyerve erre a piacra, mígnem 2017 decemberében megérkezett az iDatához, ahol az értékesítést vezeti. Szabadidejében motorozik, fotózik, horgászik, és egészen a közelmúltig kutyakiképzéssel foglalkozott, amivel munkakutyaversenyeken is szerepelt.
SZOLGÁLTATÁSI PALETTA
GPS-nyomkövetés, lopásvédelem, üzemanyagkontroll, áruvédelmi rendszer, akkreditált hőmérsékletfigyelés, tachográf-letöltés, iTrack-riasztások (sms, e-mail), kamionos vezetésistílus-elemzés, útdíjszolgáltatás, gyorshajtásfigyelés, tankolási lista, üzemanyagfogyás-figyelmeztetés, útvonalstatisztikák, e-menetlevél és kulcsosautó-foglalási rendszer, NAV-norma alapú üzemanyagelszámolás, külföldi minimálbérszámítás, raktérajtónyitás-figyelés, Zárt Terítésbiztosító Rendszer – hogy csak a legfontosabbakat említsük.