A 2001-ben alakult WebEye olyan komplex telematikai alkalmazásokat fejleszt, amelyek segítségével a fuvarozó, szállítmányozó és logisztikai partnereik hatékonyabban szervezhetik munkafolyamataikat, valamint gazdaságosabban használhatják fel erőforrásaikat.
![](https://www.kozlekedesvilag.hu/wp-content/uploads/2018/01/34-Tatár-Tibor-200x300.jpg)
![](https://www.kozlekedesvilag.hu/wp-content/uploads/2018/01/34-Dan-Niculescu-300x200.jpg)
Jelenleg 14 országban több, mint 4800 ügyfelük van, 56 ezer aktív végponttal, amelyek gördülékeny működését 350 fős szakértői csapat támogatja, sorolta az impozáns számokat Tatár Tibor, mintegy magyarázatát adva a cég előkelő piaci pozíciójának. Szolgáltatásaik közé tartozik egyebek mellett a gépkocsivezetők vezetési idejének figyelése, a sofőr- és a tachográfkártya letöltése, a raktérhőmérséklet és az üzemanyag-fogyasztás ellenőrzése, a riasztási funkciók, a vezetési stílus elemzése, az elektronikus útdíjbevallás készítése, a távoli járműdiagnosztika, a vontatmányfelügyelet, a külföldi napidíj számítása és a valós idejű járműkövetés, valamint a vadonatúj szolgáltatásként bevezetett CMR-szkennelés és -archiválás.
Mit jelent a WebEye-jal való együttműködés, és milyen megtakarításokat tudtak elérni a cég telematikai alkalmazásaival – erről már az egyik legjelentősebb külföldi partnerük képviselője adott tájékoztatást. Dan Niculescu kereskedelmi igazgató elmondta: a Dianthus 1993-ban alakult, 100 százalékban román magántőkével. Azóta folyamatosan növekszik a társaság, jelenleg 350 gépjárművet tartanak üzemben, és több, mint 400 főt foglalkoztatnak. Ügyfeleik reprezentatív vállalatok, amelyek nagy többsége az autóiparban érdekelt.
A további növekedés érdekében olyan telematikai szolgáltatót kerestek, amelynek megoldásai hatékonyan támogatják a fuvarszervezést, egyúttal a vezetésistílus-elemzéssel és a riportkészítésekkel elősegítik a gazdaságosabb működést. A diszpécserek valós idejű információk birtokában tudják a leghatékonyabban szervezni egy ekkora flotta mozgatását, emelte ki a Dianthus képviselője, hozzátéve, hogy a fuvarszervezőknek azonnal látniuk kell, hogy melyik a legközelebbi kamion, amelyik a legkedvezőbb feltételekkel képes teljesíteni egy adott feladatot.
A WebEye valós idejű információkat biztosít a vezetési időkkel kapcsolatban is, ami egyetlen kattintással elérhető, míg egyéb megoldásoknál ehhez egy teljes riportot kell lefuttatni. Ha egy jármű több, mint 1 kilométerrel eltávolodik az eredeti útvonalától, a figyelmeztetőfunkció azonnal jelez, így a gépkocsivezető némi újratervezést követően folytathatja útját az előre kitűzött úti cél felé. Ez megváltoztatta a gondolkodást a járművezetők által elkövetett hibákkal kapcsolatban, mert korábban nagyon kevés paraméter állt rendelkezésre, amelyek nem tették lehetővé megérteni, miért tévednek a sofőrök, érzékeltette a nem is oly régmúlt nehézségeit Dan Niculescu. A több paraméter birtokában viszont képesek a vezetési stílus finomhangolására, akár
már a fuvarfeladat közben, de utána is kiértékelik a sofőrök teljesítményét.
A román fuvarozóvállalkozásnál 2011-ben kezdték alaposabban megfigyelni a gépkocsivezetők fékezési technikáját, akkor flottaszinten 100 kilométerenként átlagosan kb. 200 fékezés történt. Ma 40-nél is kevesebb, aminek köszönhetően jelentősen csökkent a járművek üzemanyag-fogyasztása; a 6 évvel ezelőtti 100 kilométerenkénti 34 literről lecsökkent 27 literre. Ez természetesen hatalmas költségmegtakarítással járt a Dianthus-nál, s az így megspórolt pénzt a vállalkozásba viszszaforgatva komoly piaci eredményeket tudtak és tudnak a mai napig elérni.
A társaság kereskedelmi igazgatója azt is elmondta, hogy elektronikus CMR-rendszert terveznek bevezetni, jelenleg pedig egy WebEye tabletalkalmazást tesztelnek, ami többféle applikációhoz is hozzáférést biztosít.