Szállítmányozás 2024 konferencia

Alvállalkozók bevonása helyett saját eszközökkel és erőforrásokkal – interjú Czihát Csabával, a KAFF Logistic tulajdonos-ügyvezetőjével és Berts Géza kereskedelmi igazgatóval

Alvállalkozók bevonása helyett saját eszközökkel és erőforrásokkal – interjú Czihát Csabával, a KAFF Logistic tulajdonos-ügyvezetőjével és Berts Géza kereskedelmi igazgatóval

A KAFF Logistic Kft.-t 2013-ban magyar tulajdonosok alapították az ECU Worldwide kizárólagos ügynöki tevékenységének ellátására. Időközben franchise partnerekké váltak, ma már hivatalos és kizárólagos partneri együttműködés fűzi össze a tevékenységüket. Ebben az évben 16 munkatárs közreműködésével a kelet-közép-európai régió legerősebb ECU-képviseleteként működnek.

– Honnan ered az ECU Worldwide-dal való kapcsolat?

Czihát Csaba (Cz. Cs.): – Először 2003-ban találkoztam az ECU-vel, akkor 2 hetente 1 importküldeményt kezeltünk. A lehetőségeket felismerve kezdtem dolgozni azon, hogy ebből egy piacvezető szolgáltatást nyújtsunk a magyar piacon. 2010-re a kezelt volumen már meghaladta a havi 1000 köbmétert, és az ügyfélkör is dinamikusan bővült. Az ECU Worldwide 2013-ban jelezte szándékát a szorosabb együttműködésre, és én éltem a lehetőséggel, kizárólagos magyarországi képviseletként megalapítva a KAFF Logistic Kft.-t.

– Milyen mérföldkövek következtek?

Cz. Cs.: – Már a következő évben 200 négyzetméter alapterületű, saját tulajdonú vámraktárral és gyűjtőáru fuvarozására alkalmas járműparkkal rendelkeztünk, amelyek feladatait saját vámügyi szakemberekkel végeztük el. 2016–2018 között 500 négyzetméterre növeltük a raktár kapacitását, a flotta pedig konténeres alvázakkal bővült. 2018–2021 között 1100 négyzetméteresre bővítettük a csarnokot.

– Hogyan támogatja a munkájukat az ECU hálózata?

Berts Géza (B. G.): – Az ECU Worldwide a világ 180 országában működő több mint 300 irodájának együttműködése jelentősen megkönnyíti, hogy ügyfeleink számára valóban optimális logisztikai megoldásokat tudjunk kínálni. Hálózatunk nemcsak az információk gyors áramlását biztosítja, hanem mérete és pénzügyi ereje révén jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy versenyképes díjakat és kedvező feltételeket tárgyalhassunk ki.

Cz. Cs.: – Az ECU egyedülállóan számos olyan viszonylat vonatkozásában rendelkezik szállítási portfólióval, ahová vagy ahonnan a versenytársaink nem nyújtanak szolgáltatást. Hálózatunk az LCL és FCL küldemények mellett légi szállítmányok versenyképes fuvarszervezésére és értéknövelt szolgáltatásokra is biztosít lehetőséget. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy az ECU Worldwide tulajdonosa a Mumbai székhelyű és több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező Allcargo Logistics. A cég India vezető szolgáltatója az integrált logisztikai megoldások terén, és a saját termináljai révén rendelkezik konszolidációs raktárakkal (Container Freight Station, CFS) és belföldi, vízkapcsolat nélküli, ún. száraz konténerdepókkal (Inland Container Depots, ICD), továbbá a saját logisztikai parkjaiban integrált raktár-logisztikai megoldásokkal is, amelyek természetesen számunkra is elérhetőek.

B. G.: – Az Allcargo tulajdonosi köre globálisan befolyással bír több, a logisztikában működő cégben, amelyek tovább bővítik a lehetőségeink tárházát. A saját fejlesztésű ügyviteli szoftverünkön kívül teljesen hozzáférünk még az anyacégünk által fejlesztett és működtetett ECU360 rendszerhez is, amellyel folyamatos és állandó az információcsere mind a fuvardíjakat, mind pedig a szállítmányokat illetően.

– Milyen tevékenységek szerepelnek a szolgáltatási palettájukon?

B. G.: – Főtevékenységünk a tengerentúli import és export teljes és részszállítmányok globális fuvarszervezése és az azokhoz kapcsolódó raktár- és vámtevékenységek szolgáltatásai.

Cz. Cs.: – Ez utóbbiak kiegészítő szolgáltatásként indultak a saját forgalmunk kezelésére, de ma már önálló üzletágként is megállják a helyüket. Raktári tevékenységet más partnereknek is végzünk, mert gyakran a saját raktáruknál kedvezőbb megoldást tudunk biztosítani, továbbá speciális árukat (túlsúlyos, túlméretes, kézi rakodást igénylő rakományokat) is professzionális módon, mégis versenyképes áron tudunk kezelni.

B. G.: – A versenyképességünk egyik záloga, hogy a feladatokat igyekszünk saját eszközökkel és erőforrásokkal – nem pedig alvállalkozók bevonásával – megoldani, ami az árképzésen kívül optimalizálja a folyamatokat, és lehetővé teszi az adatok gyorsabb továbbítását. A dedikált vámszakértőink minden esetben biztosítják a vámeljárással kapcsolatos feladatok gyors lebonyolítását, a raktáros munkatársaink és gépjárművezetőink hozzáértését pedig az mutatja, hogy az általunk kezelt és fuvarozott áruk esetében nem jellemző az árukár.

– Milyen járművekből áll össze a saját flottájuk?

Cz. Cs.: – Teherflottánkban a Scania vontatóit preferáljuk, amelyekkel a konténeres alvázainkat és a ponyvás szerelvényeket mozgatjuk, ezenkívül rendelkezünk 12 tonna maximális teherbírású, emelőhátfalas ponyvás teherautóval és több áruszállító furgonnal is.

– Hogyan látják a jelen gazdasági és piaci körülményeket?

B. G.: – Általánosan megállapítható, hogy a logisztikai szektorban akár globálisan, akár lokálisan messze vagyunk az ideális állapottól, egyelőre évről évre egyre csak romlik a helyzet. Annak ellenére, hogy a piaci várakozások szerint az év hátralevő részében nem valószínűsíthető érdemi javulás, a csapatunk szakértelme, rugalmassága és az ECU biztos háttere segítségével mi továbbra is optimistán tekintünk a jövőbe, és tartjuk a növekedési terveinket.

Cz. Cs.: – A tavalyi évhez képest kétszámjegyű növekedéssel tervezünk erre az évre. Az egyre élesedő piaci versenyen kívül évről évre újabb és újabb gazdasági, fuvarozási vagy geopolitikai kihívásokkal szembesülünk, ami a munkafolyamataink folyamatos finomhangolását teszi szükségessé. Pénzügyi szempontból – időszakosan – a követeléseink kezelése is megnövekedett terhet ró ránk. Igyekszünk azt a szolgáltatási körünket bővíteni, amelyre a legnagyobb a piaci igény. Jelenleg az import gyűjtőforgalmunk mutatja a legdinamikusabb növekedést.

– Mit tesznek a szakmai kihívások kezeléséért?

B. G.: – Munkatársaink pozitív hozzáállása, önállósága és hatékony kommunikációja jelentősen megkönnyíti és gyorsítja az esetlegesen előforduló problémák megoldását, ez pedig lehetővé teszi az előre nem tervezett többletköltségek minimalizálását. Ügyfeleink visszajelzése szerint ez az egyik tényező, ami jelentősen növeli a megelégedettségüket. Az ECU hálózatának tagjaként pedig naprakész, globális logisztikai információk és a helyi ECU-házak segítik a mindennapi munkánkat.

– Mik a távlati terveik?

Cz. Cs.: – Ügyvezetőként elsősorban a cégünk szolgáltatási színvonalának növeléséhez szükséges eszközök és erőforrások fejlesztésére koncentrálok, ez ügyben vannak komolyabb terveim. Családapaként viszont továbbra is törekszem az üzleti és a magánélet egészséges egyensúlyának fenntartására nemcsak magam, hanem a munkatársaim vonatkozásában is; ez is folyamatos odafigyelést igényel. A munkafolyamatok átszervezésével és a megfelelő technikai feltételek kialakításával sikerült – a tényleges árukezeléshez kapcsolódó tevékenységek kivételével – a telephelyi fizikai jelenlétet a minimális mértékűre csökkentenünk. A kollektíva pozitívan értékeli az utazási idő megtakarítását, ám méréseim szerint ez a munkánk hatékonyságára, a belső kommunikációra és az eredményességre nem gyakorolt negatív hatást.

B. G.: – Én idén márciusban csatlakoztam a csapathoz. Úgy vélem, hogy mára sikeresen beilleszkedtem, így a továbbiakban az elsődleges feladatomra, az üzletfejlesztésre helyezem a hangsúlyt. Cégszinten a fókuszt továbbra is a tengerentúli hajózó forgalmainkon tartjuk.

 

NÉVJEGYEK

Czihát Csaba a Hunfalvy János Külkereskedelmi és Közgazdasági Iskolában érettségizett, és a technikum után folytatott főiskolai tanulmányai mellett a logisztikai szakmában helyezkedett el. A Hungaro Weiss, a Quehenberger Hellmann és a Masped Schenker után az Intercargóból vezetett az útja 2010-ben a KAFF-hoz, amelynek magyar leányvállalatát 2013 óta ügyvezetőként és tulajdonosként irányítja.

Berts Géza közvetlenül a gimnáziumi tanulmányai befejezése után helyezkedett el a Raaberspednél. A sorkatonai szolgálatát követően már az időközben átalakult Raaberfreightnél, illetve – az újabb átszervezés után – a Raaberlognál folytathatta a munkáját. KOTK szakmai képzését és a gazdasági mérnöki tanulmányait a munka mellett folytatta. 2006–2008 között a cégcsoporthoz tartozó, bécsi székhelyű IREDA cégnél dolgozott, onnan került újra a Raaberlog kötelékébe. 2024-ben új kihívásokat keresve igazolt a KAFF Logistic Kft. csapatához kereskedelmi igazgatóként.