Szállítmányozás 2024 konferencia

Immár a nagy speditőrcégek látóterében

Immár a nagy speditőrcégek látóterében

A müncheni Transport Logistic kiállításon együttműködési megállapodást kötött a Német Logisztikai Szövetség (Logistics Alliance Germany) és a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület. A magyar standot övező óriási érdeklődés egyértelműen igazolja: hazánk felkerült a globális logisztikai térképre.

A magyar pályahálózat-működtetők, illetve a vasúti személyszállítási piac 100–100 százalékát és a vasúti árufuvarozási piac 95 százalékát tömörítő HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület negyedszer képviselte az ágazat hazai szereplőit Münchenben. A szakmai szervezet a magyar stand kiállítóival – a MÁV-val, a Rail Cargo Hungariával, a CER Hungaryvel, a GYSEV CARGO-val, a Záhony-Porttal – és a PACOBO-val kiegészülve dolgozott azon, hogy bemutassa: miért is pályázik hazánk Közép-Európa logisztikai központjának szerepére.

A magyar stand ünnepélyes megnyitásán dr. Homolya Róbert, az egyesület elnöke, a MÁV elnök-vezérigazgatója, Barabás Emőke, Magyarország külgazdasági attaséja, dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke és dr. Katona László, az MMV Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatója mondott köszöntőt.

A pályavasút és a HUNGRAIL elnöke beszédében kiemelte: az egyesület standján kiemelt hangsúlyt fektetnek a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztésében rejlő potenciálra, Magyarország termináli és vasúti árufuvarozási kapacitásainak bemutatására. „Emellett óriási feladat hárul a kereskedő kollégákra, hiszen elsődleges feladatuk, hogy feltérképezzék a keleti irányú árualapokat, így nyereségesebbé téve a keleti irányú forgalmat” – tette hozzá.

„Bár a vásár nemzetközi, nem mehetünk el szó nélkül amellett a tény mellett, hogy Németország – és azon belül Bajorország – a legfontosabb kereskedelmi partnerünk. A bajor–magyar áruforgalom tavaly minden rekordot megdöntve 13,5 milliárd eurót tett ki” – emlékeztetett köszöntőjében Barabás Emőke. Az áruk és javak mozgatása kiemelt feladat, ezért a logisztikát a főkonzulátus is kiemelt területként kezeli – hangsúlyozta a külgazdasági attasé, aki felajánlotta a Müncheni Főkonzulátus segítségét a bajor–magyar gazdasági kapcsolatok erősítésében.

Dr. Kovács Imre a magyar árufuvarozási szektor jelenlegi helyzetét összegezte: „A magyar vasúti szállítás nagyon nehéz időszakot él meg, nagy építkezésen vagyunk túl, ezt sikerült együtt megoldani. Ez a rendezvény jó alkalom arra, hogy megbeszéljük a problémákat és együtt készüljünk fel az ősszel várható nagyobb árumennyiségek szállítására” – emelte ki.

Dr. Katona László a magyar vasút külföldi jelenlétének fontosságára hívta fel a figyelmet, úgy fogalmazott: „az, hogy a HUNGRAIL – immár negyedszer – itt, nemzetközi porondon is megmutatja magát, nagyon jó üzenet a vasutas világ felé, hogy igenis lehet közösen, együtt dolgozva komoly eredményeket elérni”.

A Transport Logistic 2019 keretében folytatott tárgyalások tapasztalatai alapján a kiállító cégek úgy látják: a magyar kormánynak és a vállalatoknak az előző kiállítás óta eltelt két évben tett erőfeszítései meghozták eredményüket, és hazánk bekerült a nagy szállítmányozócégek látóterébe, a magyar vasúti hálózat – a két évvel ezelőtti negatív tapasztalatokkal ellentétben – ma már vitathatatlanul ott van az Ázsiából Európába tartó szállítási útvonalak között.

Együttműködési megállapodás

A HUNGRAIL és a Német Logisztikai Szövetség vezetői, dr. Homolya Róbert és Holger Dechant fontos dokumentumot írtak alá: a két szervezet közötti együttműködési megállapodás céljai között szerepel az üzleti és kereskedelmi promóciós események szervezésében való együttműködés erősítése, illetve a tapasztalatok, információk és adatok intenzívebb cseréje is.