A TIMOCOM GmbH több mint 650 alkalmazottat foglalkoztat a világ 40 országából, lengyelországi, csehországi és magyarországi képviseletekkel. Az informatikai és adatspecialista Európa-szerte intelligens, biztonságos és egyszerű alkalmazásokkal, szolgáltatásokkal támogatja ügyfeleit logisztikai céljaik elérésében. A fuvarszervezők munkáját nagymértékben megkönnyíti az interfész használata, ami a vállalkozás piaci pozícióit is erősítheti. Heilmann Attila, a TIMOCOM stratégiai projektmenedzsere erről tartott előadást a Digitalizáció 2023 konferencián.
A TIMOCOM fuvarbörzéjének több mint 53 ezer ügyfele van szerte Európából, 154 ezernél is több fuvarszervező használja nap mint nap a programot, akik éves szinten 174 millió fuvar- és járműajánlatot generálnak. A tavalyi szezonban több mint 1 millió ajánlat pergett át egyetlen nap alatt a rendszeren, most naponta körülbelül 500–600 ezer ez a szám. Ezek csak a felvitt ajánlatok, ugyanakkor 2022-ben meghaladta az 1,5 milliárdot a keresések száma, amikor a fuvarszervezők a megfelelő ajánlatokra voltak kíváncsiak. Ez gombócból is sok, amit Heilmann Attila a következő példával szemléltetett: ha Székesfehérvár 95 ezer fős lakossága egy év alatt szeretné ezt az 1,5 milliárd gombócot megenni, naponta minden egyes lakónak 41-et kellene elfogyasztania…
Ahhoz, hogy a fuvarbörzén egy üzlet megköttessen, a megbízóknak, a szállítmányozóknak és a fuvarozóknak is rögzíteniük kell az adatokat mind a saját, mind a TIMOCOM rendszerében, amelyeket a társaság interfészekkel köt össze, így garantálva a biztonságos adatáramlást. Minden modulhoz van külön adatkapcsolati lehetőség.
A legfontosabb maga a fuvarmodul. – Az egyik irányból jönnek az adatok a rendszerünkbe, illetve mi tudunk visszaküldeni a keresési szűrőnek megfelelően adatokat. A megbízáskezelő rendszerünkhöz is külön modul tartozik, illetve a nyomkövető modullal interfészkapcsolaton keresztül jelenleg 290 külső szolgáltató számára tudjuk térképen megjeleníteni akár az autók (Tracking), akár az áruk (Live Shipment Tracking) pozícióját – tette hozzá a szakember.
A megbízások rögzítése során előfordulhat, hogy elírunk egy számot, betűt, és az 1000 euró helyett 100 eurót fogunk kérni, ami elég nagy galibát okozhat. Az interfészkapcsolatok révén azonban elkerülhetjük ezeket az adatbeviteli problémákat.
Szintén az interfészkapcsolat biztosít lehetőséget arra, hogy az összes megbízásra egyszerre tudunk keresni, ami sokkal gyorsabb, mintha a fuvarszervező manuálisan, állandóan a frissítés gombot nyomogatva keresgélne a megfelelő ajánlatok között. Az egyik partnerüknél minden fuvarszervező naponta 6–8 ajánlatot kap az interfészen keresztül, így cél-irányosan csak azokat kell felhívniuk, ahelyett, hogy egész nap a TIMOCOM mellett ülnének, miközben egyéb adminisztratív munkákkal is foglalkozhatnának.
– Az interfész használata optimalizálja az ajánlatok manuális keresésének költségeit, több ajánlat elérését teszi lehetővé a keresési hatékonyság növelésével, gyorsabb döntéshozatalt biztosít a legjobb ajánlat kiválasztása érdekében, ami összességében a vállalkozás versenyelőnyének javulását eredményezi – foglalta össze az előnyöket Heilmann Attila.