A Cainaio Network, az Alibaba Csoport logisztikai vállalata bejelentette, hogy együttműködési megállapodást írt alá a DHL eCommerce Solutions-szal, vagyis a Deutsche Post DHL e-kereskedelmi részlegével. Az egyezmény értelmében a német társaságnak meg kell vásárolnia a Cainiao lengyelországi érdekeltségének egy részét.
A partnerség célja, hogy fejlessze és gyorsítsa a házon kívül kiszállításokat, ugyanis a fogyasztók 40 százaléka már azt preferálja, ha az általa megrendelt árut saját maga tudja átvenni. A tranzakció első lépéseként a két vállalat 60 millió eurót invesztál csomagautomaták létesítésére Lengyelországban.
A felhasználók a közeljövőben annyit érzékelhetnek a megállapodásból, hogy mind a DHL, mind a Cainiao egyesíti az 1200 csomagautomatából álló lengyel hálózatát, amit a jövőben kulcsfontosságú helyszíneken terveznek bővíteni.
Ez tovább növelheti a két cég piaci részesedését. A DHL-nek 90 ezer csomagautomatája van Európában. A megállapodás komoly siker lehet a DHL számára, ugyanis a lengyel piac az egyik leggyorsabban fejlődő az e-kereskedelem terén, 2027-re megduplázódhat ezen iparág teljesítménye az országban.