A német Gazdasági és Éghajlatvédelmi Minisztérium által finanszírozott SAFE20 projekt során valós körülmények között mérik fel, hogy miként, milyen biztonsági háttérrel és technológiai igénnyel használhatók az önvezető járművek a forgalmas raktárakban és telephelyeken.
A DACHSER mellett 7 másik, az egyes területeken – például az automatizálásban, szenzorgyártásban, elektronikában stb. – vezető szakértő német cég teszteli ezt 3,5 éve valós üzemben a DACHSER a langenaui (dél-németországi) telephelyén. A résztvevők úgy látják, hogy a biztonságos vegyes – önvezető és ember vezette – üzem lehetséges, és az önvezető járművek gazdaságos és biztonságos használata a zárt telephelyen zajló logisztikai folyamatokban kézzelfogható közelségbe került.
Szenzorok, kamerák, antennák
A vontatóegység elején, a lökhárító két végén és közepén 3 nagy, kerek szenzor található. LiDAR-szkennerek rögzítik lézerfénnyel a környezetet, és digitális képet alkotnak róla. A jármű tetején elhelyezett GPS-antenna a jármű pozíciójának pontos meghatározását biztosítja menet közben. Egy második antenna az infrastrukturális érzékelők adatait fogadja, és ellátja a vontatót a radar- és kameraadatokból származó, elemzett információkkal. A kutatási projekthez kamerákat és érzékelőket telepítettek a helyszínen az épületek külső részére is. Ha ezek egyike érzékeli például a zebrán átkelő személyt, az önvezető jármű előre megkapja ezt az információt. Még mielőtt a jármű befordulna a sarkon, és az átkelő személy látóterébe kerülne, csökkentheti a sebességét, és szükség esetén azonnal megállhat.