A DKV Group 2016-ban és 2017-ben több nagyszabású projektet indított annak érdekében, hogy megalapozza a további növekedést és biztosítsa a meglévő üzletet. Vass Róbert, a DKV Euro Service Hungary Kft . ügyvezető igazgatója kifejti az interjúban, hogyan alakult a DKV Group 2017-es első féléve, és milyen új üzleti területekkel fogják bővíteni közép- és hosszú távon az alaptevékenységüket.
– Hogyan alakul az aktuális pénzügyi év?
– Az előző évhez képest jelentősen növekszünk minden főországban. Magyarországon az üzemanyagforgalmat az előző évhez képest 0,58 százalékkal tudtuk növelni, az útdíj-forgalom pedig 2,38 százalékkal növekedett. Az üzemanyagár az előrejelzésekkel ellentétben az előző évi alacsony szinten van. Ennek ellenére az üzemanyagártól függő áfa-visszatérítési szolgáltatásunk abszolút pozitívan alakul. Összességében nagyon jó eredményt értünk el az előző év azonos időszakához képest, és optimistán tekintünk az év második felére.
– Hogyan jön létre ez a növekedés?
– Magyarországon immáron 697 állomással, azaz egy vonzó ellátóhálózattal rendelkezünk. Európa-szerte nagyon jól alakul az útdíj-kereskedelem területe, itt még sok olyan piac van, amely nagy potenciált hordoz. Április óta első külföldi szolgáltatóként vezettük be ügyfeleinknek a horvát útdíjat, akár utólagos fizetési eljárásban is. Szintén nem lebecsülendő tényező az ügyfélveszteség arányának jelentős csökkenése, amit többek között a kiváló ügyfélszolgálatunkkal tudtunk elérni. Ez megerősítést nyert az éves ügyfél-elégedettségi felmérés során is. Ügyfeleink 77 százaléka – ez 3,1 százalékkal több, mint az előző évben – továbbajánl minket.
– 2016 első felében az új belga útdíjrendszer bevezetése volt a meghatározó téma. Van 2017-ben különleges mérföldkő?
– Az előző évvel ellentétben 2017-ben nincs egyetlen nagy mérföldkő. Befektetünk azonban közép- és hosszú távon több projektbe, amelyek csak 2018-ban vagy később érnek be. Ezek közé számít például az új IT-struktúra, amely jelentősen megkönnyíti az adatcserét az üzleti partnerekkel, és utat nyit nekünk új üzleti területekre. Ehhez szorosan kapcsolódnak olyan termékek, mint például a tervezett Digital Front Office, amely a meglévő elektronikus ügyfélszámlát fogja felváltani a jövőben, és számos további funkciót kínál ügyfeleinknek. Az abban található Toll Online Manageren keresztül gyorsan és egyszerűen lehet majd további útdíjakat megrendelni. Ez egy olyan funkció, amely elsősorban a DKV BOX EUROPE-unkkal kombinálva lesz rendkívül fontos. Ezen EETS-Box bevezetésének előkészületei már teljes gőzzel zajlanak. 2018 elején a DKV BOX ITALIA is piacra kerül, amivel a belföldi szállítmányozók – ez Olaszországban 80 százalék – az olasz útdíjat ki tudják fizetni. Ezenkívül bővíteni fogjuk kínálatunkat az elektromobilitás területén. Egy befektetés a jövőbe továbbá a hálózatfejlesztés Eurázsiában: a FÁK államainak területén. Így szeretnénk részt venni a közúti szállítás gyors növekedésében, amelyet jelenleg a Kína és Európa közötti virágzó e-kereskedelem táplál.
– Ez úgy hangzik, mintha a DKV Group a legjobb helyzetben lenne…
– Jó helyzetben vagyunk, azonban az imént említett projektek nem önjáróak. Rendkívül dinamikus versenykörnyezetben mozgunk, és olyan vállalatokkal versenyzünk, amelyek őrületes sebességgel fejlődnek. Ahhoz, hogy a befektetéseinkből profitálhassunk, céljainkat nagyon következetesen kell követnünk. Valamint a jövőbeni termékeket és szolgáltatásokat folyamatosan vizsgálnunk kell abból a szempontból, hogy vajon a piacon ebben a formában van-e rájuk kereslet.
– Hogyan szeretnék ezt elérni?
– Azzal, hogy az ügyfeleinket időben bevonjuk a termékfejlesztésünkbe, ahogy ez már sokszor megtörtént. Továbbá jelentősen fokozni és rendszerezni fogjuk a piackutatásunkat, hogy biztosítsuk a piaci előmenetelünket.
Az interjú a NavigátorVilág 2017. októberi számában jelent meg.