Azonnali elérhetőség, digitalizáció és árubiztonság – a hazai logisztikai szektor csak ezekre a kulcsszavakra fókuszálva tud lépést tartani a nemzetközi trendekkel és a növekvő kereslettel – derült ki a WebEye első Innovációs Napján. A logisztikai iparág meghatározó képviselői és a WebEye telematikai cég partnerei az iparág jövőjéről és cégeik új technológiai megoldásairól osztották meg gondolataikat egymással a cég fóti központjában. A WebEye célja, hogy a közös szakmai eszmecserével hagyományt teremtsen a szektoron belül.
A mai kor fogyasztója akkor érzi magát komfortosan, ha vágyai tárgya vagy szolgáltatása elérhető közelségben van, és azt a legkevesebb fáradsággal, a legolcsóbban és a leggyorsabban meg is tudja szerezni. „Az internet világában a termékek és szolgáltatások árai összehasonlíthatóvá váltak, ez megnövelte a piaci versenyt az áruszállításban is. Úgy gondoljuk, a logisztikai szektor növekedésének kulcsa a digitalizációban rejlik; az ügyféloldali elvárásoknak csak digitális eszközökkel, naprakész megoldásokkal tudunk megfelelni a jövőben” – mondta az Innovációs Nap nyitóbeszédében Vásárhelyi Árpád, a Schenker Kft. ügyvezetője.
A fórum keretében olyan jövőbemutató megoldásokról is hallhattak a szakma képviselői, mint az online CMR rendszer: egy mobilapplikációnak köszönhetően a szállítmányozó partnercéghez a teljesítést követő percekben szinte azonnal beérkezhet az eredeti fuvarlevél lefotózott változata. A Do-Q-Ment vállalat ezt jogi szempontból is érvényes hitelesítési megoldással egészítheti ki, így azonnal számlázhatóvá válik a tétel. „A gyors és költséghatékony megoldással nem csupán fontos dokumentumok, de az áruk sértetlensége is hivatalos, időbélyegzővel ellátott fotókkal rögzíthető, így számos vitás pont kiiktatható a szállítási folyamatból” – tette hozzá Hortobágyi Ágoston, a Do-Q-Ment Kft. ügyvezetője.
A vitás teljesítések csökkentésén túl fontos, hogy az áru biztonságosan és sértetlenül érkezzen meg az úti célba. A WebEye ehhez kapcsolódóan olyan raktárbiztonsági megoldást kínál partnereinek, amely azonnal jelzést küld a központnak a raktér ajtajának nyitása, a ponyva rongálása vagy egyéb behatolás esetén. Így a járművezető és a megbízó is azonnal észlelheti a problémát, és még idejében segítséget kérhet, ezzel akár meghiúsítva a rakomány ellopását. A sofőrfülkében elhelyezett pánikgomb pedig egy hirtelen felmerülő vészhelyzet vagy probléma esetén néma riasztást generál, amelyet a rendszer azonnal továbbít a biztonsági szolgálatok felé.
Digitális eszközökkel a biztonsági funkciók ma már nem csupán a sofőrök, de a diszpécserközpontok számára is elérhetőek. Így például lehetőség van egy fuvart akár a berakodás pillanatától az áruszállítás folyamatán át a kirakodás végéig valós időben, online követni. Az esetleges hibás felrakodások, sérülések, külső behatolások HD-kamerával is rögzíthetők, és később, egy bizonyítási folyamat során hiteles forrásként felhasználhatók.
„A logisztikai iparág nagyon sokrétű és sokszereplős, ahol a kínált szolgáltatások sokszor egymásra épülnek. A legnagyobb európai lefedettségű telematikai cégként fontosnak tartjuk, hogy az iparági szereplők ne csak versenytársként, de partnerként is tekintsenek egymásra a jövőnket alapvetően meghatározó kérdésekben” – zárta az első Innovációs Napot Benedek Zoltán, a WebEye Magyarország kereskedelmi igazgatója.
A cikk a NavigátorVilág 2017. júniusi számában jelent meg.