iTrack: alkalmazkodik az ügyfélhez és a piaci igényekhez

„Még az azonos szektorban működő cégeknél is megtörténhet, hogy más igényekkel fordulnak hozzánk, eltérő riportokat szeretnének látni, erre kínál költséghatékony megoldást az iTrack Vizsla rendszer. Ezzel az eszközzel az ügyfélszolgálat az ügyfél saját igényeire szabhatja a szolgáltatásokat költségráfordítás nélkül, rugalmasan” – tudtuk meg Szabó Lajostól, a GPS-es nyomkövetéssel foglalkozó iData Kft. alapító-tulajdonosától.

Szabó Lajos, az iData Kft . alapító-tulajdonosa

– Milyen az igény a járművekből származó adatok analizálására?
– Folyamatosan nő, ráadásul Magyarországon gyorsabban, mint Európa más országaiban. Ez több okra is visszavezethető: egyrészt a céges generációváltásra, illetve a menedzsmentváltozásra. Az új generáció ebben a telematikai világban nőtt fel, és sokkal jobban igényli, hogy ezek az adatok a rendelkezésére álljanak. Nagyon sok az adat és a Big Data hatás, és ezért is szükséges egyre inkább okos és az ügyfél egyedi igényeire szabott szolgáltatásokat kifejlesztenünk.

CÉGNÉVJEGY

Szabó Lajos több évtizedes műszaki háttere kimagasló szakmai tudást adott ahhoz, hogy 2005-ben fiatal barátaival, köztük a fiával, Andrással megalapítsa az iData Kft.-t. A cégtulajdonos a customer co-creation stratégia híve, alapelve az ügyfélközpontú gondolkodásmód és az agilis módszertanok tudatos alkalmazása. Az iData Kft. terméke az iTrack GPS Nyomkövető Rendszer, amelyet több mint 2500 cég mintegy 24 ezer gépjárművében használnak. Az iData mára már több mint 120 fős vállalati háttérrel rendelkezik. A folyamatos és stabil növekedés többek között az ügyfélközpontú és prémiumminőségű termékfejlesztésnek köszönhető, amely az iData Kft. 11 éves sikertörténetének az alapja.

A céget és termékeit nem csak a növekvő ügyfélszám ismeri el, az elmúlt években számos rangos hazai és nemzetközi díjat kapott a társaság: többek között elnyerte az Üzleti Etikai Díjat, Az év intelligens vállalata elismerést, a Magyar Marketing Szövetség kitüntetését, a Telekom Üzleti Appok versenyének különdíját. A vállalat egymást követő három évben is a Deloitte Technology Fast 50 listáján szerepelt, amely a leggyorsabban növekedő technológiai cégek versenye Közép-Kelet-Európában. Olyan kiemelkedő nemzetközi díjakat is kapott, mint a Red Herring Európa Top 100 cége elismerés vagy a SAP Quality Awards Silver díja. Nem  utolsósorban büszkék a 2016-ban elnyert Családbarát Munkahely címre is.

– Hogyan válnak egyedivé a szolgáltatásaik?
– A nyomkövetéssel foglalkozó piaci szereplők egy része előnyben részesíti a dobozos, olcsóbb, könnyen eladható és üzemeltethető rendszereket, amelyek esetleg Kínából kedvezőbb áron beszerezhetők. Ezek a rendszerek azonban a specifikus, egyedi igényeket nem tudják kezelni, kiszolgálni. A testre szabott megoldások sokkal nagyobb hozzáadott értéket adnak. Az iTrack Vizsla rendszerünk célja minimális erőráfordítással az ügyfelek számára fontos, lényeges adatokat kiszűrni az adatrengetegből. Mivel ez számukra időt és pénzt takarít meg, ezért jelentősen növeli a hatékonyságot, optimalizálja a működést, javítja az ügyfélélményt, és erősebb piaci jelenlétet generálhat a cég számára.

– Megfizethetőek ezek a megoldások?
– A nyomkövető piacon jelenleg túlkínálat uralkodik. Nagyon erős az árverseny a szereplők között, ezért a telematikai szolgáltatások egyre megfizethetőbbek a piac számára. A nagy verseny miatt az árak nem fel-, hanem inkább lemennek, ami esetleges minőségbeli romlást is eredményezhet egyes szolgáltatók esetében. Másik lényeges szempont, hogy ezek a rendszerek elsősorban kontrollingcélokat szolgálnak. Akár ellenőrzés, akár riportok, statisztikák előállítása a cél, kulcskérdés a pontosság.

– Milyen körben népszerűek az iData termékei?
– Az iData Kft. volumenét tekintve a 3–4. flottakövető cég idehaza. A társaság egyedülálló terméke és szolgáltatása a Teljes Üzemanyagkontroll, amely a tank méretéhez viszonyítva több mint 99 százalékos pontosságú adatokat szolgáltat. A tachográf-letöltési rendszerünk legerősebb jellemzője az 1 másodperc alatti letöltés. Így nem kell e művelethez hazahívni a sofőrt, és jelentőset megtakaríthat flottája üzemeltetésén az ügyfél, illetve elkerülheti a hatósági bírságokat. Ügyfélkörét tekintve az iData a legszínesebb a palettán: egy-kétautós kkv-kon keresztül a nagy kereskedelmi bankokig, illetve a 2000 autós áramszolgáltatóig mindenfajta iparág – építőipar, fuvarozás, flottakezelés, gyártó-termelőipar, FMCG – szereplőinek nyújtunk szolgáltatást.

– Országokra/térségekre szabottak a szolgáltatások?
– A közép-kelet-európai régióban nagyobb igény van a munkaerő és a munkafolyamatok ellenőrzésére, ez a trend növelte a keresletet a Teljes Üzemanyagkontroll szolgáltatásunk iránt, a járművek magánhasználatának kiszűrésére. Ezzel szemben a nyugat-európai piacon az optimalizáció, hatékonyság, kontrolling van az első helyen.

– Milyen versenyelőnnyel jár a házon belüli (nem adoptált) fejlesztés?
– Az iData Kft. egyik legnagyobb előnye a telematikai piacon, hogy a gyártás, a fejlesztés, a beszerelés és a szolgáltatás is mind „házon belül” van. Így rugalmasan tudunk alkalmazkodni az ügyféligényekhez, kiszűrve ezzel a több, különböző alvállalkozóval való megállapodást.

– Milyen új szolgáltatásokkal jelennek meg mostanában?
– A Vezetési Stílus Elemzés fejlesztésünk a régi ügyfeleinknek is elérhető, annak ellenére, hogy esetleg hétéves készülékkel rendelkeznek. Az iData folyamatosan frissen tartja a hardvereit, tehát nem kell újra és újra beruházni az egyes fejlesztéseknél, és ezeket a fejlesztéseket távolról frissítjük az eszközökön. Új fejlesztéssel büszkélkedhet az iData a fuvarszervező funkcióval az iTrack Vizsla csomagban. Ennek köszönhetően az ügyfél azokat az információkat nézheti, amelyek számára fontosak, például hogy a nyomkövetett jármű Németországban milyen irányítószám alatt jár, vagy a kilométeróra állása, az akkufeszültség, a rendelkezésre álló üzemanyag-mennyiség és a sofőrrel kapcsolatos paraméterek.

– Miért fontos a cég családi vállalkozás jellege?
– Az iData Kft. családi vállalkozásként indult, amikor András fiammal és a barátaival megalapítottuk a céget. A tulajdonosok és a HR politika a mai napig ezt erősíti. A családias jelleg egy bizalmi légkör kialakulását eredményezi, amelynek megtartására számtalan színes eszközt használunk. Ilyen például a nagycsaládos munkavállalók támogatása a rugalmas munkaidő biztosításával, gyermekeknek szervezett sporttáborokkal. Odafigyelünk a munka és a magánélet egyensúlyának megtartására. A családias bizalmi légkörben a munkavállalók azt érzik, hogy tartoznak valahova, egy nagy egész mozgatórugói, ezáltal ők is részesei az iData sikereinek.

Varga Violetta

Az interjú a NavigátorVilág 2017. májusi számában jelent meg.