Az amerikai Boeing repülőgépgyártó frissített előrejelzése szerint 2037-ig minden eddiginél több, 790 ezer új pilótára lesz szüksége a légiközlekedési iparágnak a business jetek és polgári helikopterek pilótáit is beszámítva.
Ez a szám duplája a most szolgálatban lévő pilótáknak. Emellett a Boeing számításai szerint 622 ezer műszaki szakemberre, illetve 858 ezer új légiutas-kísérőre is szüksége lesz az iparágnak. Karbantartóból tavaly még az ideinél nagyobb, 648 ezres igényt mértek, a csökkenés oka, hogy az újabb repülőgépeknek nagyobb a karbantartási ciklusuk, tehát több időt tölthetnek a levegőben nagyobb ellenőrzés nélkül. Légiutas-kísérőből viszont az egy évvel ezelőtti 839 ezerhez képest többre lehet szükség, mert az új gépek sűrűbben székezettek, és a jogszabályi változások is több légiutas-kísérő alkalmazását vonják maguk után. Mindhárom kategória közös jellemzője, hogy a legtöbb új szakemberre Ázsia-Óceániában, Észak-Amerikában, illetve Európában van igény.
A Boeing szakemberei arra is felhívták a figyelmet, hogy egyes légitársaságok már most pilótahiánnyal küzdenek, ezért hatékonyabbá kell tenni a képzést, a kadétiskolákat rendszerbe kell foglalni és a kormányoknak is támogatniuk kell a képzéseket.
portfolio.hu