Miután visszavonták a pályázatot, biztossá vált, hogy nem lesz olimpia 2024-ben Budapesten. Ez azt is jelenti, hogy teljesen átrendezik a fejlesztésre költendő pénzeket.
A főpolgármester elmondta, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út felújítása biztosan elmarad. Ragaszkodni fog viszont négy uniós támogatású, de nem konkrétan az olimpiához kapcsolódó fejlesztéshez.
Azok a fejlesztések, amelyeknek maradniuk kell:
- 3-as metró felújítása
- árvízvédelmi fejlesztések
- P+R parkolók bővítése, építése
- BKV-járműállománycsere
További fejlesztések, amelyek valószínűleg megvalósulnak:
- a budapesti nemzetközi reptér bekötése az országos vasúti hálózatba
- a körvasút bevonása a város életébe a hiányzó megállók megépítésével és a kapacitás bővítésével
- a csepeli, ráckevei hév, az elővárosi vonatok és a pesterzsébeti villamosok ma rémes belvárosi kapcsolatrendszerének fejlesztése
A szinte biztos elmaradó fejlesztések listája:
- Galvani híd (kétszer három sáv), kapcsolódó úthálózattal
- híd a Soroksári Duna-ágon (a Galvani folytatása)
- kerékpáros- és gyalogoshidak (Csepel szigetcsúcs, Margit-sziget, Óbudai-sziget)
- a csepeli HÉV gyorsvillamossá alakítása, összekötése a 2-es villamossal
- a ráckevei HÉV átalakítása (föld alá helyezése, egy részének kiváltása villamossal)
- a kelebiai vasútvonal áthelyezése a Duna-partról (150-es számú vasútvonal korrekció)
Kissé reménytelibb azoknak a fejlesztéseknek a sorsa, amikről már korábban, az olimpia előtt is szó volt, valamint nem csak a fővárosnak hasznosak.
Bizonytalanná váló fejlesztések listája:
- az 1-es villamos Etele térig történő meghosszabbítása,
- a kisföldalatti felújítása, meghosszabbítása, járműcsere
- a Déli összekötő vasúti híd bővítése (harmadik vágány), plusz új vasúti megállóhelyek a vonalon (S-Bahn-fejlesztés)
- az M1-es autópálya kétszer háromsávossá bővítése Budapest és Győr között,
- az M7-es autópálya kétszer háromsávossá bővítése Budapest és Balatonvilágos között
index.hu