Új hidak épülnek a Dunán és a Tiszán, ezek részint a szomszédos régiók közötti elérhetőséget javítják, illetve az autópálya-építésekhez kapcsolódóan létesülnek.
Megkezdődött a kiskörei vasúti és közúti Tisza-híd felújítása, amely nélkülözhetetlen a térségben élők, különösen az abádszalóki és a kiskörei lakosoknak. A híd azért fontos, mert Szolnoktól északra ez az első átkelési lehetőség a Tiszán. A hidat közösen vehetik igénybe a vonatok és a közúti gépjárművek. A 130 éves átkelő műszaki állapota viszont annyira leromlott, hogy a vasúti pályán 18 tonnás tengelyterhelés és 20 km/h-ás sebességkorlátozás, közúton 20 tonnás összsúly- és 40 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben. Közös híd lévén a felújításra együtt hirdetett tendert a MÁV és a Magyar Közút. A beruházási költség 1,5 milliárd forint, ebből a MÁV egymilliárd-ötvenmillió forintot vállalt.A korszerűsítés kiterjed egyebek között a szerkezeti elemek cseréjére, a vasbeton közúti pályalemez és vasúti pálya felújítására, sín- és közúti dilatációs szerkezetek beépítésére, illetve javítására, a korrózióvédelmi bevonat helyreállítására, valamint a hídhoz csatlakozó közút útburkolatának, útpadkájának és vezetőkorlátjának felújítására.
A rekonstrukciót követően a megengedett sebesség a vonatoknál 40 kilométeresre változik. Mivel a munkálatokat csak teljes hídlezárás mellett tudja elvégezni a kivitelező, a közúti és vasúti forgalomban is jelentős változások lesznek.
Országos szinten felgyorsult a folyami átkelők építése nemcsak a gyorsforgalmiút-építések miatt, hanem hidak épülnek a térségek összeköttetésének javítása érdekében is. A jelenleg zajló legjelentősebb beruházás a komáromi Duna-híd építése, amelyet Magyarország és Szlovákia közösen valósít meg. Az új átkelő jövő év végére lesz kész, és 91,2 millió euróból – 29 milliárd forint – épül.
A térségi kapcsolatokat jelentősen javítja, és részint az új paksi blokkok építésével hozható összefüggésbe a Kalocsa és Paks között tervezett új Duna-híd megépítése, méghozzá hazai költségvetésből. A kezdés tervezett időpontja jövő év negyedik negyedéve, a befejezés pedig 2022 második negyedéve. A híd hossza csaknem 950 méter lesz, kerékpárosok és gyalogosok is igénybe tudják venni. A fővárosban is épül egy új Duna-híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között.
A Tiszán két új híd épül: az M4-es autópálya hídja Szolnok északi határában, illetve a Békéscsaba felé épülő M44-es autóút részeként. Mindkettőre hazai költségvetési forrás áll rendelkezésre, előbbi 2020 negyedik negyedévében, utóbbi 2022 második negyedévében készül el.
magyarhirlap.hu