Befejeződtek a nagyobb munkálatok a dél-balatoni fő- és mellékvonali vonalszakaszon, a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb beavatkozások várhatók.
A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak el a Balatonhoz. A menetidő az expresszvonatoknál a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75–85 perc helyett 55–65 perc lesz.
A Székesfehérvár–Keszthely vasútvonal rekonstrukciója I. ütem 1. szakaszaként 2014–2015-ben a Lepsény–Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonalszakasz épült át. A fejlesztésnek köszönhetően 2015 nyarától újra 100 km/h-val haladhatnak a vonatok a két állomás közötti 32 km-es szakaszon. A beruházás folytatásaként 2016 és 2018 között átépült a következő 53 km-es Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal-
szakasz, és megújult a Kaposvár–Fonyód közötti szintén 53 km hosszú vonalszakasz is.
Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy között a vasúti pálya korszerűsítését földmunkás és korszerű nagygépes technológiával végezték, helyreállt az eredeti 100 km/h pályasebesség, a be nem épített területeken pedig lehetőség lesz 120 km/h-ra emelni a sebességet. Balatonszemes és Balatonlelle felső állomás térségében két km hosszan új második vágány épült, elősegítve a vasúti forgalom zavartalanságát. Összesen 17 állomáson és megállóhelyen Balatonra szánt típusterv alapján készültek új esőbeállók, és új magasperonokat építettek ki, így a csomaggal, gyerekkel utazóknak, illetve az idős embereknek is biztonságos és kényelmes lett a ki- és beszállás. A projekt keretében 26 meglévő útátjárót újítottak fel, 91 gyalogos-átkelőhely épült át teljesen, és hat új gyalogosátjárót is építettek, ezzel a teljes szakaszon biztosított az akadálymentes és biztonságos átkelési lehetőség. A beruházás során további 15 km zajárnyékoló falat és 34,5 km hosszon rugalmas sínágyazatot is beépítettek. Fonyód-Bélatelepen a vasúvonal megóvását szolgáló, kb. 750 m hosszú új hullámtörő műtárgy épült.
Kaposvár–Fonyód vonalszakaszon megvalósult a vasúti pálya állapotjavítása, a felújításnak köszönhetően helyreállt a 80 km/h pályasebesség. Új magasperonok épültek nyolc állomáson és megállóhelyen, hat helyszínen pedig új esőbeállókat, valamint P+R és B+R parkolókat létesítettek, amiknek köszönhetően kényelmesebbé vált a vasút megközelítése, a teljes vonalon megújult állomási környezet jött létre. A vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 970 m zajárnyékoló fal épült.