Kiterjedt B2B marketing erőfeszítései elismeréseként a Budapest Airport tegnap este elnyerte a Routes Europe légiközlekedési konferencia Marketing Díját. A magyar főváros repülőterének a győzelmét mintegy 1200 légiközlekedési szakember jelenlétében hirdették ki, a Routes Europe Bilbaoban megrendezett gálaestjén. A Routes Europe azt követően ismerte el a Budapest Airport intenzív járatfejlesztési erőfeszítéseit, hogy – egyebek mellett a folyamatosan megújuló marketing tevékenységeknek köszönhetően – az utasforgalom 51 egymást követő hónapban mutatott erőteljes növekedést, ráadásul ebből 36 esetben az emelkedés kétszámjegyű volt. A magyar légikikötőt a világ több száz repülőtere közül jelölték a díjra, és – legutóbbi, 2011-es győzelmét követően – a 4 és 20 millió közötti éves utasforgalmú repülőterek mezőnyében, ösztönzőprogramjainak és következetesen kreatív marketing kampányainak köszönhetően ismét a legjobbnak bizonyult.
A Routes Europe Marketing Díj a légikikötők által végzett marketing tevékenységek legrangosabb elismerése a légi közlekedési iparágban. Ezt pedig a legfontosabb felhasználók, azaz maguk a légitársaságok tudják a legjobban megítélni, hiszen ők a repülőtéri marketing kezdeményezések célközönsége. A jelölt repülőtereket értékelő légitársaságok Budapest esetében a megvalósított marketing tevékenységek jelentős hatásait díjazták, amik révén 2017-ben az átlagos havi utasforgalom 14%-al nőtt, az éves adat pedig a repülőtér történetében először lépte át a 13 milliós küszöböt. A Budapest Airport az elmúlt tizenkét hónapban 31 új útvonalat és 20 új célállomást nyitott, az elmúlt 5 évben pedig nem kevesebb, mint 34%-al növelte a járathálózatában szereplő desztinációk számát.