Szállítmányozás 2024 konferencia

Olcsóbb és gyorsabb lehet az európai áruszállítás

Olcsóbb és gyorsabb lehet az európai áruszállítás

Új, jégmentes kikötő és egy 520 kilométeres vasútvonal építésével csatolná az európai áruforgalmi vérkeringésbe a kínai Új Selyemút-kezdeményezés arktiszi hajóútvonalát Norvégia és Finnország.

A Norvégia által kitalált projekt szerint a Barents-tenger és a Balti-tenger közötti vasúti összeköttetés létesítésével Északkelet-Ázsia és Észak-Európa között a Szuezi-csatornán keresztül haladó útvonalhoz képest az arktiszi hajózási útvonalon 40 százalékkal lehetne csökkenteni a szállítási időt és 20 százalékkal a költségeket.Felmérések szerint ugyanis egyre hosszabb a jégmentes, hajózható időszak ezen az útvonalon. A terv vasúti összeköttetéssel számol az orosz határtól 15 kilométerre nyugatra fekvő norvég Kirkenes kikötő és a finnországi Rovaniemi között. Itt létesülne az új kikötő.

A projekt mintegy 2,9 milliárd euróba kerülne és 2030-ra készülne el.

 

hirado.hu