Átadták az utasforgalomnak a moszkvai nagy metrógyűrűvonal első, 10,5 kilométeres szakaszát, amely öt állomást foglal magába.
A moszkvai közlekedési hatóság szerint megépítése után a moszkvai nagy metrógyűrű – amely a harmadik többé-kevésbé koncentrikus vasúti közlekedési „kört” képezi majd az orosz fővárosban – lesz a világ leghosszabb városi földalatti vasútvonala, 10 kilométerrel maga mögé utasítva a jelenlegi rekordert, az 57 kilométer hosszú második pekingi metrógyűrűt.
Az új moszkvai állomások közül négy átszállóhely lesz, ahol az utasok vagy más metróvonalakra, vagy a 2016 szeptemberében átadott, a felszínen haladó, 54 kilométer hosszú moszkvai központi gyűrűre tudnak majd átszállni. Az új metrószakasz a 13 milliós lakosságszámot közelítő Moszkva öt kerületében lakó mintegy 480 ezer ember közlekedését könnyítheti meg. A tervek szerint 501 milliárd rubel (mintegy 2274 milliárd forint) költségből, négy–öt év alatt kiépülő, 18 átszállóhellyel rendelkező nagy metrógyűrű 20–25 százalékkal tehermentesítheti a központi állomásokat.
Az átadott új, 10,5 kilométeres szakasszal 212-re nőtt a moszkvai metróállomások száma. Az orosz főváros metróvonalainak hossza együttesen eléri a 360 kilométert.
mti.hu