A 2001-ben alakult WebEye olyan komplex telematikai alkalmazásokat
fejleszt, amelyek segítségével a fuvarozó, szállítmányozó és logisztikai partnereik hatékonyabban szervezhetik munkafolyamataikat, valamint gazdaságosabban használhatják fel erőforrásaikat.
Dan Niculescu, a Dianthus kereskedelmi igazgatója
Jelenleg 14 országban több, mint 4800 ügyfelük van, 56 ezer aktív végponttal, amelyek gördülékeny működését 350 fős szakértői csapat támogatja, sorolta az impozáns számokat Tatár Tibor, mintegy magyarázatát adva a cég előkelő piaci pozíciójának. Szolgáltatásaik közé tartozik egyebek mellett a gépkocsivezetők vezetési idejének figyelése, a sofőr- és a tachográfkártya letöltése, a raktérhőmérséklet és az üzemanyag-fogyasztás ellenőrzése, a riasztási funkciók, a vezetési stílus elemzése, az elektronikus útdíjbevallás készítése, a távoli járműdiagnosztika, a vontatmányfelügyelet, a külföldi napidíj számítása és a valós idejű járműkövetés, valamint a vadonatúj szolgáltatásként bevezetett CMR-szkennelés és -archiválás.
Mit jelent a WebEye-jal való együttműködés, és milyen megtakarításokat tudtak elérni a cég telematikai alkalmazásaival – erről már az egyik legjelentősebb külföldi partnerük képviselője adott tájékoztatást. Dan Niculescu kereskedelmi igazgató elmondta: a Dianthus 1993-ban alakult, 100 százalékban román magántőkével. Azóta folyamatosan növekszik a társaság, jelenleg 350 gépjárművet tartanak üzemben, és több, mint 400 főt foglalkoztatnak. Ügyfeleik reprezentatív vállalatok, amelyek nagy többsége az autóiparban érdekelt.
A további növekedés érdekében olyan telematikai szolgáltatót kerestek, amelynek megoldásai hatékonyan támogatják a fuvarszervezést, egyúttal a vezetésistílus-elemzéssel és a riportkészítésekkel elősegítik a gazdaságosabb működést. A diszpécserek valós idejű információk birtokában tudják a leghatékonyabban szervezni egy ekkora flotta mozgatását, emelte ki a Dianthus képviselője, hozzátéve, hogy a fuvarszervezőknek azonnal látniuk kell, hogy melyik a legközelebbi kamion, amelyik a legkedvezőbb feltételekkel képes teljesíteni egy adott feladatot.
A WebEye valós idejű információkat biztosít a vezetési időkkel kapcsolatban is, ami egyetlen kattintással elérhető, míg egyéb megoldásoknál ehhez egy teljes riportot kell lefuttatni. Ha egy jármű több, mint 1 kilométerrel eltávolodik az eredeti útvonalától, a figyelmeztetőfunkció azonnal jelez, így a gépkocsivezető némi újratervezést követően folytathatja útját az előre kitűzött úti cél felé. Ez megváltoztatta a gondolkodást a járművezetők által elkövetett hibákkal kapcsolatban, mert korábban nagyon kevés paraméter állt rendelkezésre, amelyek nem tették lehetővé megérteni, miért tévednek a sofőrök, érzékeltette a nem is oly régmúlt nehézségeit Dan Niculescu. A több paraméter birtokában viszont képesek a vezetési stílus finomhangolására, akár már a fuvarfeladat közben, de utána is kiértékelik a sofőrök teljesítményét.
A román fuvarozóvállalkozásnál 2011-ben kezdték alaposabban megfigyelni a gépkocsivezetők fékezési technikáját, akkor flottaszinten 100 kilométerenként átlagosan kb. 200 fékezés történt. Ma 40-nél is kevesebb, aminek köszönhetően jelentősen csökkent a járművek üzemanyag-fogyasztása; a 6 évvel ezelőtti 100 kilométerenkénti 34 literről lecsökkent 27 literre. Ez természetesen hatalmas költségmegtakarítással járt a Dianthus-nál, s az így megspórolt pénzt a vállalkozásba viszszaforgatva komoly piaci eredményeket tudtak és tudnak a mai napig elérni.
A társaság kereskedelmi igazgatója azt is elmondta, hogy elektronikus CMR-rendszert terveznek bevezetni, jelenleg pedig egy WebEye tabletalkalmazást tesztelnek, ami többféle applikációhoz is hozzáférést biztosít.
Ez a cikk a NavigátorVilág decemberi számában jelent meg.