A nyolcvanas évek végétől kihasználatlan iparvágány hálózat 2013-tól ismét funkciót kapott, amikor a légi forgalom üzemanyag szükségletének biztosításához a csővezeték mellé a vasúti tartálykocsis beszállítás lehetőségét is kiépítették.
Az elmúlt években ez a megoldás bizonyította létjogosultságát, ezért a Budapest Airport Zrt. egy további lefejtő építését, egyúttal a vágányhálózat kibővítését határozta el. A projekt továbbá magában foglalta a Budapest-Arad vasútvonal multimodális csomópontba történő bekötéseként egy új, négyvágányos konténerátrakó kiépítését is. A vágányhálózat és az átrakó megvalósítását sikerült közbeszerzési eljárás során az A-Hídnak megnyernie, és az idei év márciusa és novembere között megvalósítania.
A vasúti pályás munkák 3,5 km vágány bontását és mintegy 6 km építését, 8 csoport kitérő kibontását, felújítását és visszaépítését, valamint 5 csoport új betonaljas kitérő beszerzését, beépítését foglalták magukba.
A vágányhálózat mentén és az átrakó területén új térvilágítás épült, a tüzivíz hálózatot mintegy 700 méteren kibővítették. Az ágyazatot és a betonaljakat új beszerzésből, a síneket legalább 20%-ban új anyagból kellett biztosítani.
Az üzemanyag lefejtő kibővítése külön közbeszerzési eljárásban, egy párhuzamos projektként készült el a Vamag Elit Kft. vállalkozásában, de a lefejtő területére benyúló vágány az A-Híd kivitelezésében épült.