Ismét tarolt a dubaji légitársaság a magyar repülős utazók számára meghirdetett „Az én légitársaságom” felmérésen. Az ötödik alkalommal megrendezett szavazás végeredménye több mint 5200 értékelés alapján állt össze.
A repjegy.hu és a Travelo utazási magazin felhívására 5274 értékelés és 3672 szöveges élménybeszámoló érkezett a felmérés honlapján, az utasok több mint 140 különböző légifuvarozót értékeltek. A szavazók öt különböző szempont alapján osztályozták a légitársaságokat: a személyzet munkája, fedélzeti szolgáltatások színvonala, menetrend, árérték arány és kommunikáció. A február 8-án megrendezésre került díjátadó gálán ennek megfelelően öt kategóriában hirdettek győztest, emellett a szavazatok összesítésével díjazták Magyarország kedvenc légitársaságát is.
Bár a legtöbb értékelést a nagy forgalmú fapados légitársaságok kapták, ennek ellenére egyetlen diszkont légitársaságnak sem sikerült helyezést elérnie. Ugyanakkor felbukkantak olyan légitársaságok is a helyezettek között, akik eddig még nem kaptak díjat „Az én légitársaságom” felmérésen.
A személyzet munkájával az EL AL Israel Airlines járatain elégedettek leginkább az utasok, a legkedvesebb légiutaskísérő kategóriában az izraeli légitársaság került ki győztesként. Őt követi második helyen a Finnair, harmadik pedig a svájci SWISS International Air Lines lett, akit új díjazottként is köszönthettek.
A fedélzeti ellátás tekintetében az Emirates szolgáltatásaival a legelégedettebbek az utasok. Második lett az EL AL, harmadik pedig a Qatar Airways légitársaság.
Repülős utazásoknál fontos a pontosság és a jó csatlakozási lehetőségek, a legjobb menetrend díját a Delta Airlines vitte el, akit új díjazottként szerepelt a díjátadón. Ezüstérmes lett a Finnair, bronzérmes pedig az Emirates.
Ár-érték arány szempontjából a legjobb légitársaság az Emirates, tőle nem sokkal lemaradva második helyezett a Qatar Airways, harmadik pedig Görögország nemzeti légitársasága, az Aegean Airlines.
A légitársaságok külső kommunikációját is értékelték az utasok. Ezek alapján a legprofibb kommunikációért járó díjat az Emirates kapta, második az EL AL, harmadik a Qatar Airways lett.
Az összesített eredmények alapján 2014 és 2015 után ismét az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága, tőle nem sokkal lemaradva az izraeli EL AL légitársaság a második, a bronzérmes pedig a Qatar Airways lett.
A felmérés részletes eredményei és a beérkezett szöveges beszámolók a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon megtekinthetők.