Hagyományos kétnapos speditőrrendezvénnyel jelentkezett a NavigátorVilág cargo szaklap kiadója, a Cargo Közlekedési Kft. – új köntösben, változatlan színvonalon.
A november 8–9-én, Budapesten megtartott konferencia az egyedüli állandó, a változás jegyében ezúttal új helyszínen, de változatlanul tartalmas előadásokkal tájékoztatta a résztvevőket az aktuális szállítmányozói és fuvarozópiaci trendekről. Vértes András. a GKI elnöke bizakodásra adott okot elemzésével, miszerint legalább 2020-ig fellendülés jelezhető előre, amely hullámot meg kell lovagolni, egyúttal készülni az utána elkövetkező ismét bizonytalan évekre. Mérhető tényként említette Magyarország régiós elmaradását is, amelynek dacára – mint azt Szabó Károly vezérőrnagy, a NAV vámszakmai szakfőigazgatója bejelentette – Budapest lesz a kínai áruk európai kapuja vámügyi szempontból. Erről a hónap végi, budapesti Kína–Közép-Európa miniszterelnöki csúcstalálkozó alkalmával várható hivatalos megállapodás.
Rangos külföldi előadók (a FIATA alelnöke, a koperi és a trieszti kikötő képviselői) mellett a hazai logisztikai beruházások állami szerepvállalója (NIPÜF) és számos iparági szakember adott elő közérdeklődésre számot tartó prezentációt és vett részt kerekasztal-beszélgetésen elsősorban a vasút és a hajózás, kisebb részben a közúti és a légi áruszállítás területéről. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria elnök-vezérigazgatója a vasúti fuvarozás piaci körképének felvázolása során megerősítette: a konjunktúra ellenére a szűk keresztmetszetet továbbra is az infrastruktúra jelenti, a napokban bejelentett iparági áremelés pedig nem az extraprofitot célozza, hanem a külső hatásokra folyamatosan emelkedő költségek fedezésére szolgál.