Megkezdődhet a közösségi közlekedési központ kialakítása azután, hogy aláírták a 17,7 milliárd forintos projekt kivitelezői szerződését csütörtökön a somogyi megyeszékhelyen.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a kivitelező Swietelsky Építő Kft. képviselői által jegyzett kontraktussal 2019 végére egy régi felüljáró helyett gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas hidat, valamint járdákat építenek, több körforgalmat, számos parkolóhelyet alakítanak ki. Egy helyre kerül a helyi és a távolsági autóbuszok állomása, és közös peronja lesz a vasútállomással a könnyebb átszállás érdekében.
Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár szerint Kaposvár mintavárossá vált közlekedésfejlesztési szempontból: a közlekedési központ mellett épül a somogyi megyeszékhelyet az M7-es autópályával összekötő M67-es gyorsforgalmi út, a helyi tömegközlekedést 40 sűrítettgáz-üzemű autóbuszból álló flottával biztosítják, s tavaly befejeződött a Dombóvár-Kaposvár vasútvonal felújítása.
Kaposvár minden olyan közlekedési feladatot végrehajtott, amely ahhoz kell, hogy egy megyeszékhely a lakosságot és az ipart egyaránt ki tudja szolgálni – fogalmazott.
Az államtitkár szólt arról, hogy Magyarországon tizennégy város szeretne közösségi központot kialakítani. Ha az autópálya- és a vasúti fejlesztések mellett e projektek is megvalósulnak, akkor újabb szintre lép a magyarországi közlekedés.
Szita Károly, Kaposvár polgármestere utalt arra, hogy a közlekedési központ a második legnagyobb beruházás lesz Kaposvár 2020-ig tartó, 171 milliárd forintos fejlesztési programjában, ennél többet csak az M67-es gyorsforgalmi út építésére költenek.
MTI